تکنولوژی

بدهی‌های شارپ فعلا مانع خرید فاکسکان است

همان‌طور که می‌دانید ماه گذشته خبرهایی مبنی بر اینکه فاکسان (شرکت سازنده دستگاه‌های هوشمند اپل) سرمایه‌ای 5.3 میلیارددلاری را به‌منظور خرید شارپ (شرکت فعال در زمینه تولید صفحه‌نمایش) کنار گذاشته، منتشر شده بود. شارپ در چندسال اخیر با مشکلات مالی زیادی روبرو شده و به همین دلیل در حال بررسی پیشنهادهای مالی دریافتی از سوی شرکت‌های دیگر است . از سوی دیگر گزارش‌هایی از تلاش شرکت تایوانی Hon Hai Precision به‌منظور خرید شارپ نیز منتشر شده است.

مرتبط : فاکسکان با 5.5 میلیارد دلار شارپ را می‌خرد

در گزارش‌های اولیه اینچنین عنوان شده بود که فاکسکان سرمایه لازم برای خرید شارپ را از شرکت اپل دریافت کرده است تا در صورتی که فاکسکان بتواند شارپ را خریداری کند نقش خود را از مجموعه‌ای که تنها به مونتاژ دستگاه‌های شرکت اپل می‌پردازد به شرکت تولید کننده قطعات آیفون تغییر دهد. در حال حاضر بزرگ‌ترین کارخانه شارپ در کامیامای ژاپن تنها به تولید صفحه‌نمایش برای آیفون شرکت اپل اقدام می‌کند. اپل چیزی در حدود 987 میلیون دلار سرمایه‌گذاری به‌منظور تبدیل این کارخانه از تولیدکننده پنل تلویزیون‌های HD به خط تولیدی برای عرضه صفحه‌نمایش‌های ویژه گوشی‌های هوشمند انجام داده است.

تنها مانع موجود بر سر راه خرید شارپ توسط فاکسکان که اتفاقا انعقاد قرارداد نهایی را نیز به تعویق انداخته، جزئیاتی است که به‌تازگی توسط شرکت ژاپنی شارپ منتشر شده است. فاکسکان جزئیات کاملی را در اخصوص این اطلاعات منتشر نکرده اما منابع نزدیک به فاکسکان معتقدند این شرکت پس از مشاهده جزئیاتی در خصوص “بدهی‌های احتمالی” 350 میلیارد ینی شارپ، در انعقاد قرارداد نهایی دچار تردید شده است.  بدهی‌های احتمالی، هزینه‌هایی هستند که یک شرکت بر اساس سطح درآمد، تغییرات بازار و دیگر شرایط احتمالی ممکن است در آینده ملزم به پرداخت آن‌ها شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا