تکنولوژی

رونمایی پاناسونیک از گوشی‌های هوشمند سخت‌جان

شرکت پاناسونیک در کنگره جهانی موبایل 2016 از دو دستگاه سخت‌جان در قالب مدل‌های Toughpad FZ-F1 و FZ-N1 Toughpadرونمایی کرد.  

FZ-N1، گوشی اندرویدی پاناسونیک در قالب مدل وای‌فای از ماه مارس با قیمت تقریبی 1499 دلار روانه بازار خواهد شد. نسخه مجهز به قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت نیز از تابستان روانه بازار خواهد شد. FZ-F1 گوشی هوشمند مجهز به ویندوز 10 نیز با قیمت تقریبی 1599 دلار از نیمه دوم سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه پاناسونیک از لفظ تبلت برای این دو دستگاه هوشمند استفاده کرده اما با توجه به اینکه ابعاد آن‌ها کم‌تر از 7 اینچ است، محصولات یادشده در دسته گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرند. 

هر دو دستگاه هوشمند یادشده از بارکد خوان ویژه در قسمت پشتی بهره می‌برند. بهره‌گیری از صفحه‌نمایش خوانا در هنگام تابش مستقیم نور خورشید، مقاومت در برابر بارش باران و البته امکان استفاده از صفحه‌نمایش در حالی که دستکش به دست دارید از دیگر مشخصه‌های این دو محصول هوشمند است. این دو دستگاه به ساختار فیزیکی مقاوم در برابر افتادن از فاصله 1.8 متری نیز تجهیز شده‌اند. از سوی دیگر تجهیز به استاندارد IP65 و IP67 نیز به آن معنا خواهد بود که توانایی مقاومت به مدت 30 دقیقه در زیر آبی به عمق یک متر در طراحی این دو دستگاه منظور شده است. 

FZ-F1 و FZ-N1 از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل، تراشه چهارهسته‌ای اسنپ ‌دارگون 801 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز در کنار شتاب‌دهنده گرافیکی Adreno 330 و دو گیگابایت رم بهره می‌برند. 

حافظه داخلی 16 گیگابایتی در کنار امکان افزایش این ظرفیت با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی از دیگر مشخصه‌های این دو محصول است. FZ-F1 از ویندوز 10 و FZ-N1 از اندروید 5.1.1 بهره می‌برد. هر دو دستگاه یادشده پشتیبانی از دو سیم‌کارت، بلوتوث 4.1، NFC و قابلیت GPS را نیز پیش روی کاربران قرار می‌دهند. در نهایت بهره‌مندی از دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه فلش ال‌ای‌دی در قسمت پشتی و دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلو و باتری 3200 میلی‌آمپرساعتی (با امکان افزایش از طریق به‌کارگیری باتری جانبی) از دیگر مشخصه‌های این دو دستگاه هوشمند است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا