تکنولوژی

رونمایی تجهیزات جانبی جدید سونی در کنگره جهانی موبایل

شرکت سونی در کنگره جهانی موبایل سال جاری در کنار رونمایی از سری جدید اکسپریا ایکس (سه‌گانه‌های اکسپریایی جدید) از تجهیزات جانبی دیگری نیز رونمایی کرد. 

Xperia Ear همان‌طور که از عنوان آن می‌توان حدس زد، یک هندزفری ویژه است که البته به قابلیت‌هایی برای بهبود عملکرد به عنوان یک دستیار شخصی تجهیز شده است. این دستگاه هوشمند به عملگرهای صوتی ویژه به‌منظور دریافت اطلاعات مفید از گوشی هوشمند شما تجهیز شده است که شامل اطلاعاتی مانند تماس‌های ورودی، پیامک‌ها، رویدادهای تقویم، آب‌ و هوا، ترافیک و گزارش‌های خبری است. ارتباط با این هندزفری از طریق ارسال درخواست شما به‌منظور دریافت اطلاعات و یا حتی شماره‌گیری و یا ارسال پیام انجام می‌شود. این دستگاه از طریق NFC یا بلوتوث با گوشی هوشمند شما ارتباط برقرارکرده و به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده که بتوانید یک روز کامل از آن استفاده کنید. پشتیباتی از استاندارد IPX2 به‌منظور محافظت در برابر نفوذ آب نیز از جمله مشخصه‌های این محصول است. 

Xperia Eye دیگر محصول سونی، در واقع یک دوربین با امکان وصل شدن به لباس‌های شما است. اگرچه در نگاه اول چیزی شبیه به دوربین‌های ورزشی را مشاهده می‌کنیم اما سونی تمرکز خود را روی ضبط جزئیات روزمره زندگی و یا حتی استفاده خبرنگاری متمرکز کرده است. این دوربین با تجهیز به لنزهای کروی 360 درجه‌ای میدان دید طبیعی را پیش روی شما قرار می‌دهد. 

دوربین سونی تا حدی هوشمند است که قابلیت پذیرش فرمان‌های صوتی به‌منظور اجرای دستورات مختلف، بدون نیاز به لمس آن را داراست. شناسایی خودکار چهره و عکس‌برداری نیز از جمله دیگر مشخصات این دستگاه است. 

Xperia Projector دیگر محصول سونی یک پروژکتور جمع و جور و برجی شکل است که میزان روشنایی آن چیزی در حدود 500 لومن است. هنوز مشخصات رسمی این محصول اعلام نشده است. 

در پایان شاهد رونمایی از Xperia Agent بودیم. دستگاهی با شکل و شمایل عجیب و غریب که به دوربین چرخان، صفحه‌نمایش لمسی و قابلیت‌های صوتی تجهیز شده است. به‌نظر می‌رسد هدف اصلی از تولید این محصول، استفاده از آن به عنوان یک رابط سخت‌افزاری برای پیاده‌سازی اتوماسیون خانگی باشد. در کلیپ تبلیغاتی شرکت سونی، روشن شدن خودکار چراغ‌ها و خوشامدگویی توسط این روبات، همزمان با ورود کاربر به خانه مشاهده می‌شود اما استفاده از این محصول در قالب تکنولوژی اینترنت اشیا ممکن است از این هم فراتر رود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا