تکنولوژی

رونمایی آلکاتل از سری جدیدگوشی‌های اندرویدی Idol 4

شرکت آلکاتل با رونمایی از دو گوشی هوشمند جدید Idol 4 و Idol 4S، سری جدید محصولات اندرویدی خود را با عنوان Idol 4 پیش روی بازدیدکنندگان قرارداد. هر دو گوشی یادشده از فریم فلزی و بدنه شیشه‌ای بهره می‌برند که جلوه‌ای ویژه به این دو دستگاه هوشمند بخشیده است.

اگرچه ظاهر دو دستگاه شباهت زیادی با هم دارد اما در زمینه ابعاد و عملکرد آن‌ها تفاوت‌هایی محسوس وجود دارد. آلکاتل Idol 4S به عنوان دستگاه قدرتمندتر از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD و تراشه اسنپ‌دارگون 652 بهره می‌برد و آلکاتل Idol 4 نیز به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل تجهیز شده و از تراشه اسنپ‌دارگون 617 بهره می‌برد.

همان‌طور که مشخص است این دو دستگاه در بازار میان‌رده‌های هوشمند قرار می‌گیرند. نکته جالب اینکه جعبه گوشی‌های یادشده را می‌توانید به یک هدست واقعیت مجازی تبدیل کنید و گوشی خود را برای استفاده از قابلیت‌های یادشده، در آن قراردهید. هر دو دستگاه یادشده از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند. شارژ کامل Idol 4S در مدت زمان 1.6 ساعت و شارژ باتری Idol 4 نیز در مدت یک ساعت انجام خواهد شد. بهره‌مندی از اسپیکرهای استریو نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص این دو دستگاه است.

Idol 4S در کنار تجهیز به اندروید 6.0 مارشملو از سه گیگابایت رم، دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2K، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی به همراه فلش، 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه جانبی و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. آلکاتل Idol 4 نیز از اندروید 6.0 مارشملو، تراشه اسنپ‌دراگون 617، سه گیگابایت رم، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری تمام اچ‌دی، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با امکان افزایش از طریق بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی و در نهایت باتری 2160 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

Idol 4 به عنوان نسخه ارزان‌قیمت‌تر با قیمت 280 دلار روانه بازار خواهد شد اما Idol 4S پنج و نیم اینچی قیمتی بین 400 تا 500 دلار خواهد داشت. 

 

مرتبط : 

چند پیش‌بینی از کنگره جهانی موبایل MWC 2016

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا