تکنولوژی

شارژر جدید سونی با استاندارد Quick Charge 3.0

در چندسال اخیر تکنولوژی‌ها و استانداردهای متفاوتی به‌منظور بهبود سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرارگرفته تا مدت‌زمان مورد نیاز برای شارژ این دستگاه‌های الکترونیکی در مقایسه با گذشته به مراتب کاهش یابد. 

در همین راستا، شرکت سونی هم از شارژر جدیدی به نام Quick Charge UCH12 رونمایی کرده که به گفته این شرکت، با شارژ ده دقیقه‌ای دستگاه هوشمند شما امکان استفاده از آن به مدت 5.5 ساعت را فراهم خواهد کرد. به‌منظور بهبود سرعت شارژ، این شارژر از تکنولوژی Quick Charge 3.0 شرکت کوالکام پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با نسخه 2.0 این تکنولوژی، کارایی تا 45 درصد بیشتر را به همراه داشته و از تنظیم هوشمندانه ولتاژ بهینه (که الگوریتمی به‌منظور بهینه‌سازی انتقال توان است) بهره می‌برد. Quick Charger سونی از تکنولوژی Pump Express Plus 2.0 کوالکام که ساختاری مشابه با تکنولوژی کوییک شارژ داشته اما اغلب در گوشی های چینی دیده می‌شود نیز پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی می تواند شارژ شدن باتری تا میزان 75 درصد را در مدت زمانی در حدود 30 دقیقه امکان‌پذیر سازد. این شارژر مدت‌هاست که مورد آزمایش قرارگرفته و مطابق با استانداردهای کیفی سری اکسپریا تولید شده تا کاربران بتوانند با خیال آسوده از آن استفاده کنند. البته این به آن معنا نیست که کوییک شارژر تنها با محصولات شرکت سونی سازگار است زیرا تمامی دستگاه‌هایی که از تکنولوژی شارژ سریع (نسخه 3.0) پشتیبانی می‌کنند امکان استفاده از این تجهیز جدید سونی را خواهند داشت. 

در حال حاضر تعداد گوشی‌های هوشمندی که از تکنولوژی کوییک شارژ 3.0 پشتیبانی می‌کنند محدود بوده اما مطمئنا شاهد افزایش قابل توجه این تعداد در سال جاری میلادی خواهیم بود. اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس پرفورمنس و اکسپریا ایکس ای، دستگاه‌های هوشمند سونی که به تازگی در MWC2016 رونمایی شده‌اند هر سه از استاندارد شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کنند. 

لازم به ذکر است که هنوز هیچ جزئیاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه Quick Charger UCH12 به بازار منتشر نشده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا