تکنولوژی

ضرر یک میلیارد دلاری اوبر در چین

همان‌طور که می‌دانید شرکت اوبر تاکنون چیزی در حدود 8 میلیارد دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران مختلف جذب کرده است با این وجود ترویس کالانیک، مدیرعامل این شرکت معتقد است روندی غیرمنطقی بر بازار جذب سرمایه حکم‌فرما است. 

در حاشیه مراسمی که در ونکوور برگزار شد، کالانیک اشاره مستقیمی داشت به مبالغی که توسط برخی از رقبای اوبر جمع‌آوری شده تا بتوانند سهم بازار را بخرند اما تصور نکنید کالانیک جمع‌آوری سرمایه توسط اوبر و برتری آن بر Lyft را به رخ کشیده است! بلکه او به رقیب چینی خود، Didi Kuaidi اشاره داشته که با جمع آوری 3 میلیارد دلار سرمایه توانسته اوبر را در چین شکست دهد. 

او در این خصوص گفت:

” ما در بازار آمریکا سوددهی خوبی داریم اما ضرر ما در کشور چین بیش از یک میلیارد دلار در سال بوده است. ما رقیب قدرتمندی داریم که تقریبا در تمامی شهرهایی که حضور دارد بدون سوددهی فعالیت می‌کند اما موفق شده سهم بازار را خریداری کند.”

کالانیک معتقد است Didi ضرردهی خود را انکار می‌کند و این شرکت در چیزی در حدود 100 شهر ورشکسته شده است. کالانیک تمایل شدید اوبر به جمع‌آوری سرمایه را از نگاه دیگری تشریح کرده و در این خصوص می‌گوید:

” من خودسازی را بر جمع‌آوری سرمایه از دیگران ترجیح می‌دهم اما اگر ما در این کارزار بزرگ جذب سرمایه شرکت نکنیم توسط دیگرانی که سهم بازار را خریداری می‌کنند از بازار به در خواهیم شد.”

 

درباره Uber بخوانید: 

تجربه سفر با اوبر 

راه‌اندازی نرم‌افزار تحویل غذای اوبر 

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اوبر در هند

اوبر، دوست مسافران و دشمن تاکسی‌ها

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا