تکنولوژی

بازار سیاه فروش گذرواژه‌های سرویس نت‌فلیکس

مدت‌هاست که سارقین اینترنتی بازار سیاهی را برای فروش گذرواژه‌های سرویس نت‌فلیکس برپا کرده‌اند اما بر اساس گزارش جدید موسسه امنیتی سیمانتک، با افزایش دامنه پوشش سرویس نت‌فلیکس در کشورهای مختلف جهان، این بازار غیرقانونی نیز به همان اندازه رشد و توسعه پیدا کرده است. 

اگرچه ثبت‌نام و استفاده از سرویس نت‌فلیکس که در حال حاضر در 190 منطقه جغرافیایی دامن گسترده، در مقایسه با هزینه‌ای که باید برای استفاده از سرویس‌ها مشابه بپردازید صرفه اقتصادی بیشتری دارد اما همچنان هستند افرادی که حتی به قیمت زیرپا گذاشتن قانون حاضرند گذرواژه‌های مورد نیاز خود را از بازار سیاه تهیه کنند. 

بر اساس گزارش سیمانتک، نفوذگران با استفاده از ارسال لینک‌ها یا ایمیل‌های آلوده کاربران را ترغیب می‌کنند تا به صفحه مورد نظر آن‌ها مراجعه کنند و در گام بعدی سرقت اطلاعات و گذرواژه انجام خواهد شد. سیمانتک عنوان داشته برخی از این مجرمان سایبری گذرواژه‌های نت‌فلیکس را در بازار سیاه با قیمتی در حدود 25 سنت به فروش می‌رسانند. این در حالی است که در بررسی‌های انجام شده، وب‌سایتی برای فروش چهار حساب کاربری با قیمت یک دلار نیز شناسایی شده که ادعا می‌کند چیزی در حدود 300 هزار گذرواژه در قالب موجودی انبار آن آماده واگذاری است. فروشندگان به افراد خریدار این گذرواژه‌های غیرقانونی تاکید می‌کنند که هیچ مشخصاتی از حساب کاربری را تغییر ندهند تا مبادا مالک حساب از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری باخبر شود با این وجود، کاربران با مراجعه به قسمت تاریخچه ویدئوهای مشاهده شده می‌توانند سریعا تشخیص دهند که آیا دسترسی غیرمجازی به حساب کاربری آن‌ها صورت گرفته است یا خیر؟!

نت‌فلیکس، سرویس پخش آنلاین ویدئو در حال حاضر چیزی در حدود 75 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و همین امر بازی بالقوه را پیش روی نفوذگران و سارقین اینترنتی قرار داده است. 

 

مرتبط : 

تلویزیون‌ها تا ۲۰ سال آینده کنار می‌روند

داستان موفقیت نت فلیکس

نت‌فلیکس : بازار ویدیوی ایران را تست می‌کنیم

پرطرفداراترین پسوردها در سال ۲۰۱۵ 

چهارتکنولوژی که جایگزین پسوردهای امروزی می‌شوند

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا