مایکروسافت

ورود به مایکروسافت بدون پسورد

ورود به اکانت مایکروسافت از امروز در مقایسه با گذشته خیلی ساده‌تر شده است. کمپانی مایکروسافت حالا از کلید امنیتی «FIDO2» برای ورود کاربران به اکانتشان بدون نیاز به نام کاربری و پسوورد استفاده می‌کند. ضمنا مایکروسافت قصد دارد از این پروتکل امنیتی در مرورگر اج هم استفاده کند. مایکروسافت اولین کمپانی در دنیا است که از استانداردهای امنیتی CTAP2 و FIDO2 که به وارد کردن پسوورد نیاز ندارند پشتیبانی می‌کند.

اگر از آیپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود ویندوز هلو با قابلیت پشتیبانی از استاندارد FIDO2 را راه اندازی کنید. اگر دیوایسی دارید که روی آن ویندوز هلو فعال است یا به حسگر اثرانگشت مجهز است، می‌توانید از این به بعد از اکانتتان را بدون نیاز به وارد کردن پسوورد استفاده کنید. برای این کار باید از این لینک وارد تنظیمات اکانت مایکروسافت شوید.

این پروتکل جدید به شما امکان می‎‌دهد با استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی مانند وب کم که البته باید به ویندوز هلو مجهز باشد، هویتتان را تایید کنید و دیگر به تایپ کردن پسوورد نیازی نداشته باشید. این روش می‌تواند کار را برای کلاه برداران و هکرها بسیار سخت کند چرا که در این حالت دیگر از اطلاعات شخصی و پسوورد برای ورود به اکانت‌ها استفاده نمی‌شود و از این رو تنها خود کاربر قادر به دسترسی به اکانتش خواهد بود.

مایکروسافت در گذشته به کاربرانش این امکان را داده بود که با استفاده از اپلیکیشن Microsoft Authenticator وارد اکانتشان شوند. این اولین اقدام مایکروسافت در جهت ارائه یک پروتکل امنیتی بدون پسوورد بود و حال پشتیبانی از استاندارد FIDO2 هم دومین قدم این کمپانی در این مسیر به حساب می‌آید. گوگل و فیسبوک هم البته از توکن‌های یواس‌بی برای امن کردن اکانت‌ها استفاده می‌کنند و البته مایکروسافت هم قصد دارد در آینده از چنین سیستمی برای اکانت‌ها کاری و مدرسه‌ای استفاده کند.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا