تکنولوژی

جذب سرمایه موفقیت‌آمیز صدهزارمین پروژه کیک استارتر

کیک‌استارتر در حالی که 6 سال و 9 ماه و 10 روز از راه‌اندازی سرویس‌های ویژه آن با هدف جمع‌آوری سرمایه برای طرح‌های نو می‌گذرد، فرایند جذب سرمایه برای صدهزارمین پروژه خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

در این مدت کیک‌استارتر تجربه‌های موفقی را پشت سر گذاشته که به عنوان بارزترین نمونه می‌توان به شرکت Oculus (سازنده هدست واقعیت مجازی Rift) اشاره کرد که با قیمت 2 میلیارد دلار توسط فیس‌بوک خریداری شد. در میان شکست‌های بزرگ هم می‌توان به Zano، پهپادی که سرمایه 3.3 میلیون دلاری برای آن جذب شد اما هیچ‌گاه نمونه نهایی آن به خط تولید نرسید اشاره کرد. در ادامه به آمارهای جالبی که به مناسبت اجرایی شدن فرایند جذب سرمایه برای صدهزارمین پروژه کیک‌استارتر منتشر شده، اشاره خواهیم کرد.

در این مدت، صد هزار پروژه توسط 86101 نفر راه‌اندازی شده است. 121 روز زمان لازم بود تا 100 پروژه اول با موفقیت به مرحله جذب سرمایه برسند اما فرایند جذب سرمایه برای 100 پروژه آخر تنها به سه روز زمان نیاز داشت. از مجموع 86 هزار نفر، چیزی بیش از 8530 نفر موفق شده‌اند بیش از یک کمپین موفق را راه‌اندازی کنند. 40 پروژه موفق توسط کارمندان خود کیک‌استارتر راه‌اندازی شده است. بالاترین تعداد به‌روزرسانی در مسیر اجرایی شدن یک پروژه، 301 بار بوده است. متوسط فاصله مکانی میان پشتیبانی کننده و طراح یک پروژه، 3728.994 کیلومتر بوده است. یکی از زیباترین رویدادها، ازدواج یک پشتیبان و یک ایده‌پرداز کیک‌استارتر بوده است. یکی از پروژه‌های موفق در کیک‌استارتر موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. 274 پروژه از مجموع آنچه در کیک‌استارتر جذب سرمایه داشته‌اند، طرح خود را شکسپیر الهام گرفته‌اند. 70.58 درصد از طراحان موفق پروژه‌ها در فرایند پشتیبانی از دیگر پروژه‌ها نیز شرکت کرده‌اند. 22133 پروژه مرتبط با موسیقی با موفقیت جذب سرمایه انجام داده‌اند. 

 

مرتبط: 

موفقیت ساعت ماژولار علیرضا طهماسب‌زاده در کیک‌استارتر

استخدام روزنامه‌نگار برای ارزیابی شکست یک استارتاپ

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا