تکنولوژی

جذب سرمایه جدید مجیک لیپ از علی‌بابا

استارت‌آپ مجیک لیپ که در حوزه تکنولوژی واقعیت افزوده فعال است در جدیدترین دور جذب سرمایه موفق شده 794 میلیون دلار از یک گروه سرمایه‌گذاری به رهبری غول چینی دنیای تجارت الکترونیک یعنی علی‌بابا دریافت کند.
این شرکت که مقر آن در فلوریدا است وارنر بروس را هم به لیست بلند بالای سرمایه‌گذاران خود اضافه کرده تا در کنار نام‌هایی مانند گوگل، کوالکام و Legendary Entertainment قرارگیرد. با در نظر گرفتن جدیدترین دور جذب سرمایه که ارزش این شرکت را به چیزی در حدود 4.5 میلیارد دلار می‌رساند، مجموع کل سرمایه‌های جذب شده توسط این شرکت در مدت دو سال به چیزی در حدود 1.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

مرتبط : یک استارتاپ مرموز و نوآوری در واقعیت افزوده

Magic Leap از سال 2010 خیلی آرام و بی‌سروصدا سرگرم فعالیت روی بهبود تکنولوژی واقعیت افزوده بوده اما نام این شرکت در سال 2014 و هنگامی که گوگل از سرمایه‌گذاری 542 میلیون دلاری روی این شرکت خبر داد برسر زبان‌ها افتاد. سال گذشته نیز این شرکت مدیرعامل سابق Vevo، ریو کارائف را به‌منظور شتاب‌دهی بیشتر به روند توسعه تکنولوژی‌های خود به خدمت گرفت.
این شرکت همچنین تصاویری از پیاده‌سازی تکنولوژی Mixed Reality Lightfield خود منتشر کرده که امکان مشاهده و تجربه دنیای واقعی در کنار تجربه ایجاد شده توسط رایانه را به‌طور همزمان و در کنار هم برای کاربران فراهم می‌کند.
رونی ابوویتز مدیرعامل مجیک لیپ در این خصوص می‌گوید:
” ما در مجیک لیپ در حال توسعه دنیای جدیدی هستیم که واقعیت‌های دیجیتالی و فیزیکی به‌طور بی‌سیم با هم پیوند می‌یابند تا تجربه‌ شگفت‌انگیز جدیدی را فعال کنند. سرمایه‌های جذب شده جدید نیز می‌توانند به ارائه چنین تجربه‌ای سرعت ببخشند. به علی‌بابا به عنوان شریک استراتژیک جدیدمان خوش‌آمد می‌گوییم و امیدواریم این همکاری، راهکاری برای معرفی تکنولوژی‌های ما به بیش از 400 میلیون کاربر این پلتفرم باشد.”
 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا