تکنولوژی

درآمد 10 میلیارد دلاری IBM از سرویس‌های ابری

شرکت IBM در گزارش‌های مالی سال 2015 خود اعلام کرده چیزی بیش از 10 میلیارد دلار از سرویس‌های ابری درآمد داشته که این میزان درآمد در مقایسه با سال 2014 رشد 43 درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در مجموع با افزایش درآمد در سال 2015 روبرو بوده اما اگر رشد حاصل از سرویس‌های ابری را کنار بگذاریم، در دیگر قسمت‌ها شاهد کاهش 12 درصدی درآمدها هستیم تا مجموع اعلام شده از 92.8 میلیارد دلار در سال 2014 به 81.7 میلیارد دلار در سال 2015 کاهش یابد. 

با این وجود، این کاهش درآمدها تا حدودی هم ناشی از حذف برخی از قسمت‌ها و واگذاری آن‌ها (مانند فروش قسمت سرورها به لنوو) و حتی نوسان ارزی در سطح بین‌المللی است. 

قسمت‌های دیگری که برای IBM با افزایش رشد همراه بوده‌اند شامل تحلیل تجارت با رشد 7 درصدی (و رسیدن درآمد به 18 میلیارد دلار) درآمدهای امنیتی با افزایش پنج درصدی و البته سه‌برابر شدن درآمدهای سرویس‌های همراه است. 

جینی رومتی، مدیرعامل IBM در گفتگوی اخیر خود از این رشد به عنوان نکته کلیدی در آینده این شرکت یادکرد و هیچ اشاره‌ای به کاهش درآمدها در دیگر قسمت‌ها نداشت. 

او در این خصوص می‌گوید:

” ما در حال حرکت به‌ سمت پیشرفت چشمگیر و رساندن ارزش شرکت به درجات بالاتر هستیم. در سال 2015، سیاست ما به‌منظور حضور در بازار سرویس‌های ابری، تحلیل داده‌ها، دستگاه‌های همراه، شبکه‌های اجتماعی و امنیت، چیزی در حدود 26 درصد افزایش داست تا در حال حاضر چیزی در حدود 35 درصد از درآمد کلی ما از این سرویس‌ها تامین شود. ما حضور خود را با سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های جدید مانند Watson Health، Watson Internet of Things و سرویس‌های ترکیبی ابری، پررنگ‌تر کردیم.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا