تکنولوژی

پشتیبانی مایکروسافت از پردازنده‌های جدید تنها روی ویندوز 10

با توجه به سابقه خوب مایکروسافت در پشتیبانی از پلتفرم‌های قدیمی، خبرهای جدید منتشر شده در خصوص ردموندی‌ها کمی تعجب‌برانگیز بود. همان‌طور که می‌دانید شرکت اینتل در آگوست سال گذشته، نسل ششم پردازنده‌های خود را با عنوان اسکای‌لیک روانه بازار کرد. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد خبری از قابلیت‌های جدید این تراشه‌ها از جمله اسپید شیفت روی ویندوز‌های قدیمی نخواهد بود. اسکای‌لیک تنها روی دستگاه‌هایی که در لیست رسمی ذکر شده‌اند، پشتیبانی خواهد شد و این پشتیبانی هم برای سیستم‌عامل‌هایی به جز ویندوز 10، تنها تا جولای 2017 ادامه خواهد داشت. 

به‌نظر می‌رسد عدم پشتیبانی از نسخه‌های جدید برای کاربران زیادی دردسرآفرین شود زیرا همچنان رایانه‌های زیادی وجوددارند که از نسخه‌های قدیمی‌تر مانند ویندوز 7 و یا حتی ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند. این در حالی است که ویندوز 7 پشتیبانی بلندمدتی تا ژانویه 2020 و ویندوز 8.1 پشتیبانی بلندمدتی تا ژانویه 2023 خواهند داشت. 

بسیاری از کاربران معتقدند سیاست مهلت 18 ماهه‌ای که مایکروسافت برای ارتقای به ویندوز 10 پیش روی کاربران قرارداده است منطقی نیست. در واقع پس از مدت یادشده، امکان استفاده از سخت‌افزارهای جدید شرکت اینتل را نخواهیدداشت. این محدودیت در پشتیبانی تنها به پردازنده‌های اسکای‌لیک اینتل ختم نشده و بر اساس پشت منتشر شده توسط تری میرسون، ویندوز 10 تنها پلتفرم ویندوزی پشتیبانی کننده از Kaby Lake ( نسل بعدی پردازنده‌های 14 نانومتری اینتل)، اسنپ‌دراگون 820 (محصول کوالکام) و Carrizo (محصول AMD) خواهد بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا