تکنولوژی

بهترین دوربین‌هایی که در CES2016 رونمایی شدند

اگرچه نمایشگاه CES را نمی‌توان به عنوان معتبرترین مرجع برای رونمایی از دوربین‌های جدید شرکت‌های مختلف درنظر داشت اما هر سال شرکت‌های معتبری در این نمایشگاه از برخی دوربین‌های جدید خود رونمایی می‌کنند.

نیکون D5

شرکت نیکون از چند محصول جدید در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد که دوربین فول‌فریم از سری DSLRها با عنوان D5 نیز در میان آنها دیده می‌شود. این دوربین از قابلیت‌های جدیدی مانند سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای، فیلم‌برداری با رزولوشن 4K UHD، سنسور CMOS با رزولوشن 20.8 مگاپیکسل و سیستم پردازش تصویر EXPEED 5 بهره‌مند است.

نیکون معتقد است D5 با بهره‌مندی از محدوده پیش‌فرض ISO در بازه 100 تا 102400، محدوده حساسیت بالا بین 3200 تا 12800 و گزینه‌ای برای رساندن ایزو از 50 تا 000/280/3 ، عملکردی مثال‌زدنی در محیط‌هایی با نورکم خواهد داشت. این دوربین از ماه مارس با قیمت 5200 پوند روانه بازار خواهد شد.

نیکون D500

این دوربین نیکون، دومین محصول از سه‌گانه منتخب نیکون در نمایشگاه CES 2016 است. بهره‌مندی از سنسور DX-Format (APS-C) در کنار استفاده از قابلیت‌های حرفه‌ای نظیر آنچه در D5 وجود دارد از جمله ویژگی‌های این محصول است.

D500 از سنسور CMOS با رزولوشن 20.9 مگاپیکسل در کنار سیستم پردازش تصویر EXPEED 5 بهره می‌برد و مقدار ایزوی پیش‌فرض در محدوده 100 تا 51200 را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. در حالت بهبود یافته، محدوده ایزو از 50 تا 000/640/1 خواهد بود. در این دوربین نیز شاهد بهره‌گیری از سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای و توانایی فیلم‌برداری 4K UHD با نرخ 30 فریم بر ثانیه و همچنین فیلم‌برداری با رزولوشن تمام اچ‌دی در قالب نرخ فریم‌های متفاوت خواهیم بود. این دوربین از ماه مارس و با قیمت 1730 پوند به بازار عرضه خواهد شد.

نیکون KeyMission 360

نیکون با رونمایی از دوربین KeyMission 360 از برنامه‌های جدید خود برای حضور فعال در بازار دوربین‌های ورزشی خبرداد. اگرچه این دوربین، اولین اکشن‌کمرا 360 درجه‌ای نیست اما اولین دوربین نیکون مجهز به دو سنسور تصویر در قسمت‌های کناری دوربین به‌منظور فیلم‌برداری از فعالیت‌های شما با رزولوشن 4K است.

این دوربین نیکون از قابلیت مقاومت در برابر آب تا عمق 30 متری و همچنین سیستم کاهش لرزش در هنگام ضبط تصویر بهره می‌برد. KeyMission 360 از بهار آینده به همراه مجموعه متنوعی از تجهیزات جانبی به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی از قیمت دقیق آن در دست نیست.

پاناسونیک لومیکس TZ100

پاناسونیک لومیسک TZ100 که در آمریکا با عنوان SZ100 به بازار عرضه خواهد شد از جمله مدل‌های تولید شده بر پایه سنسور یک اینچی است که بهبود چشمگیر کیفیت در مقایسه با آنچه از دوربین‌های کامپکت استاندارد انتظار داریم را به همراه خواهد داشت.

این مدل در واقع بهینه‌سازی خاصی در سری TZ است که با بهره‌گیری از قابلیت بزرگ‌نمایی 10 برابری، زومی به‌مراتب بیشتر از آنچه در دوربین‌های کامپکت مجهز به سنسورهای یک اینچی شاهد بودیم را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

این مدل از ماه مارس روانه بازار خواهد شد و 529 پوند قیمت خواهد داشت که به معنای عرضه مدلی رقابتی در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب مانند سونی و کانن در این سطح از بازار خواهد بود.

پاناسونیک لومیکس TZ80

در کنار TZ100، پاناسونیک از TZ80 نیز رونمایی کرد که قرار است جایگزینی برای مدل TZ70 سال گذشته این شرکت باشد. بهره‌مندی از بزرگ‌نمایی اپتیکال تا 30 برابر، این مدل را به دوربین کامپکتی همه‌فن حریف تبدیل می‌کند.

کنترلرهای لمسی و سنسوری با رزولوشن بالاتر، تغییرات این نسخه در مقایسه با مدل پیشین هستند. علی‌رغم بهره‌مندی از قابلیت‌های اضافی، TZ80 با قیمت 359 پوند به بازار عرضه خواهد شد که تنها 10 پوند در مقایسه با قیمت آغاز عرضه TZ70 بیشتر است.

دوربین ورزشی کداک نسخه 4K

شرکت کداک از نسخه 4K اکشن کمرای مدل PixPro SP360 در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد که در واقع یک به‌روزرسانی در مقایسه با نسخه تمام اچ‌دی آن خواهد بود. این مدل جدید، سازگاری کاملی با ویدئوهای فیس‌بوک و یوتیوب 360 خواهد داشت تا گزینه‌های متفاوتی برای ایجاد محتویاتی چندمنظوره در اختیار کاربران  قرارگیرد.

با انتخاب بسته دوال پرو می‌توانید دو دوربین را به همراه پایه ویژه‌ای به کار ببرید که توانایی فیلم‌برداری در قالب وسعت دیدی پشت به پشت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پایه به شما امکان فیلم‌برداری در قالب دو ترکیب 360 درجه‌ای کروی و ترکیب آن‌ها با یکدیگر را خواهد داد. کداک پیکس‌پرو SP360 با توانایی فیلم‌برداری 4K از هم‌اکنون با قیمت 499 دلار برای مدل معمولی و 899 دلار برای نسخه دوقلو قابل خریداری است.

کانن پاورشات SX540 HS

کانن بزرگ‌نمایی اپتیکال 50 برابری در سری SX را با محصول جدیدش یعنی SX540 مجهز به بزرگ‌نمایی 1200-24 میلی‌متری در قالب یک بدنه واحد، به‌روزرسانی کرده است.

سنسور با حساسیت بالا از نوع 20.3 مگاپیکسلی در کنار جدیدترین پردازشگر DIGIC 6 باعث شده انتظار بهترین نمایش در شرایط محیطی با نور کم را از این محصول طلب کنیم. با بزرگ‌نمایی دیجیتالی 100 برابری، رزولوشن بالاتر این مدل در مقایسه با مدل SX530 سال گذشته برای عکس‌های کراپ‌شده در مقدار معادل 2400 میلی‌متر، غنیمتی خواهد بود.

سخن آخر اینکه اگر به دنبال محصولی همه‌کاره با قیمت مناسب و بزرگ‌نمایی ویژه هستید، SX540 با قیمت 300 پوند گزینه مناسبی است.

دوربین ورزشی سونی HDR-AS50R

سونی در نمایشگاه CES 2016  با رونمایی از دو اکشن کمرای HDR-AS50 و HDR-AS50R، نسل جدید دوربین‌های خود را معرفی کرد. مدل دوم به ریموتی برای مشاهده زنده تصاویر تجهیز شده که با قرارگرفتن روی مچ دست کاربر امکان مشاهده آنچه ضبط می‌شود را به او خواهد داد.

علی‌رغم بهره‌مندی از اندازه‌ای مشابه با نسخه سال گذشته، قابلیت‌هایی مانند Advanced SteadyShot به‌منظور فیلم‌برداری روان‌تر و لنزهای جدید Zeiss Tessar به‌منظور عکس‌های خروجی زنده‌تر در این دوربین ادغام شده‌اند. در قالب استفاده از این دوربین می‌توانید سنسور CMOS با رزولوشن 11.1 مگاپیکسلی برای فیلم‌برداری تمام اچ‌دی تا نرخ 120 فریم در ثانیه را پیش رو داشته باشید. عکس‌برداری نیز با رزولوشن 8 مگاپیکسل انجام خواهد شد.

حالت بزرگ‌نمایی روان تا 3 برابر در کنار تجهیز به ورودی ویژه سه‌پایه نیز از جمله دیگر موارد قابل ذکر در این دوربین است. این دوربین از ماه فوریه به بازار اروپا عرضه خواهد شد و آن‌طور که از شواهد پیداست محصول جدید سونی 350 دلار قیمت خواهد داشت.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا