تکنولوژی

برنامه‌های ویژه فورد در CES 2016

شرکت فورد موتور رسما اعلام کرده ناوگان خودروهای حاضر در آزمایش‌های ویژه قابلیت‌های خودران را به سه برابر افزایش داده تا تعداد خودروهای مذکور به 30 عدد برسد. این شرکت اقدام یادشده را تلاش در جهت افزایش سرعت توسعه خودروهای بدون راننده می‌داند.

شرکت فورد در روز اول نمایشگاه CES 2016، از برنامه‌های خود به‌منظور استفاده از سنسورهای جدید ارزان‌قیمت تولیدی شرکت Velodyne در خودروهای بدون راننده خبر داد. قیمت بالای چنین سنسورهایی که در واقع چشم خودروهای بدون راننده هستند، یکی از موانع فنی در گسترش استفاده از چنین محصولاتی بوده است. فورد اعلام کرده اولین شرکت خودروسازی خواهد بود که از چنین سنسورهایی استفاده خواهد کرد. تجهیزات جمع و جور جدید قرار است جایگزینی برای اسکنرهای چرخانی باشند که پیش از این روی سقف خودروهای آزمایشی بدون راننده مورد استفاده قرار می‌گرفتند. فورد عنوان داشته این تجهیزات جدید با نام Ultra PUCK آنقدر کوچک هستند که می‌توانند در آینه‌های کناری خودرو تعبیه شوند.

بنابر اعلام این شرکت، 20 خودروی سدان فیوژن هیبریدی به مجموع 10 خودروی فعلی حاضر در بررسی‌ قابلیت‌های خودران اضافه خواهند شد تا در جاده‌های کالیفرنیا، آریزونا و میشیگان مورد آزمایش قرارگیرند.

علاوه بر این، فورد اعلام داشته به دنبال یافتن راهکاری برای برقراری ارتباط میان دستگاه‌های اتوماسیون خانگی و سیستم‌های ارتباطی درون خودرویی است تا امکان کنترل چراغ‌ها، ترموستات‌ها و دیگر تجهیزات موجود در منازل، از داخل خودرو میسر شده و امکان روشن کردن خودرو و یا کنترل میزان سوخت از داخل منزل فراهم شود.

در نهایت، برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت ویژه‌ای برای توسعه سیستم‌های ارتباطی پهپاد به خودرو نیز در دستور کار قرارگرفته تا با سیستم‌های ارتباطی موجود در مدل F-150 فورد، همگام سازی دائمی امکان‌پذیر باشد. شرکت‌کنندگان در این رقابت باید سیستمی را به‌منظور کمک به نیروهای سازمان ملل در زمان حضور در مناطق دچار بحران، طراحی کنند. برنده این رقابت جایزه صد هزار دلاری دریافت خواهد کرد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا