تکنولوژی

کاربران بانکداری همراه از مراجعان فیزیکی بانک‌ها پیشی گرفت

استفاده از همراه‌بانک در جهت استفاده از خدمات بانکی اگرچه در کشور ما هنوز در مراحل ابتدایی راه قراردارد اما بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Javelin، در کشور آمریکا میزان استفاده کاربران از این خدمات، از مراجعه افراد به شعبه‌های فیزیکی بانک‌ها پیشی گرفته است. 

این در حالی است که بر اساس این تحقیقات، استفاده کاربران از برنامه‌های ویژه‌ گوشی‌های همراه تنها در جهت انجام فرایندهای ساده مانند کنترل موجودی نبوده است. رفته رفته بر میزان استفاده کاربران از دستگاه‌های دیجیتالی (شامل گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی) در جهت درخواست دریافت کارت‌های اعتباری، اخذ وام و افتتاح حساب‌های سرمایه‌گذاری افزوده شده است. این تغییرات در کنار فشارهای مالی و هزینه‌ای بر بانک‌ها به روند بسته‌شدن شعبه‌های فیزیکی بانک‌ها سرعت داده است. 

این در حالی است که این روند تنها به آمریکا محدود نبوده و بر اساس مطالعات انجام شده در بریتانیا نیز بانک‌ها در حال سرعت‌دهی به روند حذف شعبه‌های فیزیکی خود هستند. آنچه که بیش از سایر موارد در خصوص بانکداری همراه! قابل توجه است، سرعت گسترش آن است. بر اساس گزارش Javelin، در میان آمریکایی‌هایی که در سال 2015 از بانکداری همراه استفاده کرده‌اند، تنها 39 درصدشان از این تکنولوژی در سال گذشته آن استفاده کرده بوده‌اند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا