تکنولوژی

سایدکار، رقیب دیرینه اوبر به پایان کار خود رسید

سایدکار امروز رسما به حیات خود پایان خواهد داد. این مطلبی است که سانیل پل، مدیراجرایی این شرکت در پستی که در وب‌سایت Medium منتشر شده، اعلام کرده است. آقای پل معتقد است این اقدام می‌‌تواند گامی برای ایجاد بسترهای جدید در زمینه فعالیت او و نیروهای کاریش بر روی گزینه‌های تازه باشد. به این ترتیب، تمامی سرویس‌دهی‌های تحویل و حمل و نقل کالا نیز رسما در روز جاری به پایان راه خود خواهند رسید. سایدکار، یکی از پیشتازان چندسال گذشته دنیای سیاست‌های به‌اشتراک‌گذاری سرویس‌دهی خودروها، با توجه به عدم موفقیت در جذب سرمایه، میدان را به شرکت‌هایی مانند Uber و Lyft واگذار کرده که موفق شده‌اند صدها میلیون دلار سرمایه‌ جذب کنند. این در حالی است که سیاست SideCar بدین صورت بود که کاربران می‌توانستند راننده موردنظر خود را نیز انتخاب کنند و مشکلی در خصوص نیاز به پیاده‌سازی قابلیت Surge Pricing (ویژگی که در قالب آن در زمان‌های افزایش تقاضای مسافران، با افزایش کرایه‌ها سعی می‌شود رانندگان بیشتری به فعالیت در شبکه، ترغیب شوند) نداشته است. 

پل در این خصوص می‌گوید:

” چندسال پیش ما تکنولوژی را راه‌اندازی کردیم که اساس حرکت‌های بعدی در زمینه آنچه اکنون به‌اشتراک‌گذاشتن سیستم استفاده از خودروها نامیده می‌شود بود. این حرکت ما کاملا ایمن و با قابلیت‌های بالا انجام گرفت و سریعا هم رواج پیدا کرد.”

سایدکار که در سال 2012 راه‌اندازی شد از ویژگی خاصی بهره می‌برد که آن را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کرد. درک و فهم بالای موجود از موارد و موانع قانونی باعث شده بود این شرکت همواره یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر باشد. پل به‌خوبی چالش‌های موجود و قوانین این حوزه را می‌شناخت و توانست این شرکت را به نحوی هدایت کند که از به دام افتادن در مشکلات قانونی که دیگر رقبا را درگیر می‌کرد، در امان بماند. 

با این وجود فعالیت‌های سایدکار به این حوزه محدود نشد و تحویل کالاهای مورد نیاز کاربران نیز در دستور کار قرارگرفت. تحویل بدون وقفه کالاها قرار بود تا پایان سال 2015 میلادی نیمی از کسب و کار این شرکت را تشکیل دهد. به‌طور مجموع سایدکار در دوران فعالیت خود توانست 35 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارنی مانند ریچارد برنسون، مارک پینکوس، گوگل، فناکس و آوالون جذب کند.

 در روز جاری مشتریان سایدکار نیز ایمیلی را دریافت خواهند کرد که آن‌ها را از پایان کار این شرکت باخبر خواهد کرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا