تکنولوژی

۹۴ درصد بازار تا ۲۵ سال آینده در اختیار خودروهای بنزینی و گازسوز

اگر تصور می‌کنید به زودی شاهد جایگزینی خودروهای الکتریکی مثل مدل ۳ تسلا  با خودروهای با سوخت فسیلی خواهیم بود باید بگوییم این تصور صحیح نیست. بر اساس گزارشی که اوپک منتشر کرده در سال ۲۰۴۰ حدود ۹۴ درصد از خودروها در سطح جهان همچنان از سوخت‌های فسیلی مثل بنزین، گاز یا گازوئیل استفاده خواهند کرد. 

بر اساس گزارش اوپک در سال ۲۰۱۴ تنها یک درصد از بازار خودرو در جهان در اختیار خودروهای الکتریکی خواهد بود. همچنین خودروهای هیبریدی نیز در همان سال حدود ۱۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهند. 

این گزارش همچنین تخمین می‌زند که ساخت خودروهای هیدروژنی و گاز طبیعی به دلیل مشکلات زیرساختی ناشی از استخراج آن‌ها و قیمت تمام شده بالای آن‌ها به صرفه نخواهد بود. 

اوپک همچنین پیش‌بینی می‌کند که فروش خودروهای هیبریدی رشد قابل توجهی خواهد داشت. در همین حال  به گفته اوپک همچنان تا ۲۵ سال آینده تقاضا برای بنزین به دلیل تقاضای بازارهایی چون چین و هند رو به افزایش خواهد بود.

با این حال این گزارش که توسط یکی از اصلی‌ترین نهادهای تولید کننده نفت در جهان منتشر شده تا اندازه زیادی جهت دار به نظر می‌آید به خصوص که پیش‌بینی‌های دیگری حاکی است که تا سال ۲۰۳۰ در کالیفرنیا خودروی بنزینی وجود نخواهد داشت. 

از طرف دیگر مسیر پرشتابی که شرکتهایی چون تسلا و  افرادی چون ایلان ماسک در زمینه توسعه صنعت باتری و خودروهای الکتریکی طی می‌کنند، ما را به آینده این خودروها بسیار امیدوارتر می‌کند و طبیعتا این موضوع برای نهادهایی چون اوپک چندان خوشایند نیست. 

 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا