تکنولوژی

سرمایه‌گذاری شاهزاده سعودی روی Lyft

شرکت Lyft که رقیب Uber در زمینه گرفتن تاکسی با اپلیکیشن موبایل است حالا یک شاهزاده سعودی را به عنوان سهامدار جدید خود می‌بیند. 

الولید بن طلال عبدالعزیر شاهزاده ثروتمند سعودی در راند۲۴۷ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری جدید این شرکت ۱۰۵ میلیون دلار را در ازای گرفتن ۲.۳ درصد سهم Lyft انجام داد. 

الولید تاکنون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در شرکتهای مختلف انجام داده و صاحب شرکت هلدینگ Kingdom است که ارزشی برابر با ۱۸ میلیارد دلار دارد. او همچنین در هتل‌ها و بانکها و شرکتهای تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده از جمله در بانک Citigroup و شرکت رسانه‌ای  News Corp ( وابسته به سرمایه‌گذار یهودی رابرت مرداک ) و شرکت AOL . او همچنین بخشی از سهام شرکتهای اپل و توییتر و موتورولا را هم در اختیار دارد. 

شرکت Lyft افزایش سرمایه‌ای بالغ بر ۱ میلیارد دلار را طی یک ماه اخیر داشته و ارزش آن هم اکنون به ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. این میزان ارزش در مقایسه با رقیب بزرگش Uber که هم اکنون ۶۲ میلیارد دلار ارزش دارد فاصله زیادی دارد اما نکته این است که شرکت Lyft نسبت به Uber جوان‌تر است و ارزش Uber در زمانی که این سن Lyft را داشت ۳.۵ میلیارد دلار بود. 

 

این مطالب را هم بخوانید : 

Uber دوست مسافران و دشمن تاکسی‌ها 

آیا ایده Uber دزدی است؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا