استارتاپ

استعفای اوگان گرین از مدیرعاملی شرکت Lyft 

اوگان گرین، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کمپانی لیفت –Lyft- که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارد، از ۱۷ آوریل از سمت خود به عنوان مدیرعاملی کناره‌گیری خواهد کرد.  

بنابر آخرین گزارش‌ها، دیوید ریشر که سابقه مدیریتی در شرکت آمازون را نیز برعهده دارد، جای گرین را در شرکت لیفت خواهد گرفت. اما این کناره‌گیری به معنی پایان همکاری گرین با لیفت نخواهد بود و از تاریخ یادشده، وی به عنوان رئیس هیئت مدیره ایفای نقش خواهد کرد.  

همچنین قرار است جان زیمر از دیگر بنیانگذاران لیفت که در حال حاضر در کسوت رئیس این شرکت فعالیت می‌کند، به هیت مدیره منتقل شود و به عنوان نایب رئیس فعالیت خود را ادامه دهد. گفته می‌شود ۳۰ ژوئن، آخرین روز کاری زیمر به عنوان رئیس این شرکت خواهد بود.

گرین و زیمر در سال ۲۰۱۲، شرکت لیفت را تاسیس کردند و عرضه عمومی‌سهام این شرکت در سال ۲۰۱۹ رقم خورد. با این حال، پس از این عرضه، ارزش سهام این شرکت به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

در همان روزهای نخست عرضه در سال ۲۰۱۹، ارزش هر سهم این شرکت برابر با ۷۸.۲۹ دلار بود که این روزها به کمترین حد خود یعنی ۹.۶۰ درصد رسیده است. در روز ۹ فوریه نیز که با ارائه گزارش عملکرد سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ مصادف بود، ارزش سهام این شرکت با افتی ۳۶ درصدی مواجه شد.

گرین در آن روز اعلام کرد که یکی از بدترین شرایط درآمدی برای این شرکت ثبت شده و لیفت باید به اتخاذ روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها متوسل شود.  

حال ریشر، مدیرعامل جدید این شرکت، شرایط سختی را برای آینده پیش رو خواهد داشت و باید دید این مدیر سابق آمازون چگونه می‌تواند این شرکت را به سوددهی برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا