تکنولوژی

تازه‌ترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ کاربران به دردسر انداخته است

جدیدترین به‌روزرسانی ارائه شده توسط مایکروسافت برای ویندوز 10 با عنوان KB 3124200 که از هفته گذشته فرایند عرضه آن آغاز شده، بر مبنای گزارش‌های اولیه احتمالا برخی مشکلات مرتبط با قطع ارتباط وای‌فای که در نتیجه به‌روزرسانی پیش از آن به وقوع پیوسته بود را مرتفع خواهد کرد. 

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حداقل در برخی رایانه‌ها KB 3124200 به بی‌اثر کردن تنظیات شخصی‌سازی شده در برنامه مایکروسافت وُرد اقدام می‌کند. تنظیماتی که شامل قالب‌های شخصی‌سازی‌شده، ماکروها، آدرس‌های نامه‌ها، AutoText، قابلیت تصحیح خودکار و تنظیمات AutoFormat خواهد بود. علاوه بر این تمامی تنظیمات کنترل نوشتار که پیش از این اعمال کرده‌اید احتمالا به حالت پیش‌فرض باز خواهدگشت. این مشکل تا حدی جدی است که مایکروسافت تصمیم گرفته سریعا بسته برطرف کننده مشکلات را در قالب به‌روزرسانی KB 3129969 ارائه کند.

این مشکل از آنجایی به وقوع می‌پیوندد که به‌روزرسانی یادشده، به‌طور تصادفی نام فایل قدیمی که تنظیمات یادشده در آن ذخیره می‌شود (Normat.dotm) را به یکی از عناوین Normal.dotm.old، NormalPre، NormalPre15، NormalOld یا OldNormal تغییر می‌دهد. 

این در حالی است که مشکلات به وجود آمده به جایگزینی تنظیمات در نرم‌افزار مایکروسافت ورد محدود نمی‌شوند. WindowsReport.com لیستی بلندبالا از مشکلات به‌وجود آمده پس از نصب جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 10 را منتشر شده که در آن به بسته نشدن مرورگر اج، اجرا نشدن اکسپلورر، اوت‌لوک 2016، ماشین‌حساب و حتی عدم اجرای ویندوز استور، تقویم و برنامه‌های مرتبط با سرویس‌های نقشه اشاره شده است. 

به‌نظر می‌رسد تغییر همزمان سیاست‌های مدل‌سازی نرم افزاری و عرضه به‌روزرسانی‌ها، مایکروسافت را با مشکلاتی جدی روبرو کرده است. نکته امیدوار کننده آن است که تنها تعداد محدودی از کاربران با این مشکلات مواجه شده‌اند و همچنان تعداد زیادی از کاربران می‌توانند به تجربه پایدار استفاده از این سیستم‌عامل ادامه دهند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا