تکنولوژی

اسنودن: تلگرام امن نیست

 اسنودن، کارمند سابق NSA که به علت افشای اسناد طبقه‌بندی شده دولت آمریکا شهرت جهانی بدست آورده در جدیدترین توییت منتشر شده در حساب کاربریش، به تردید خود در خصوص امنیت نرم‌افزار پیام‌رسان اینترنتی تلگرام اشاره کرده است. وی عنوان داشته با تمامی احترامی که برای موسس تلگرام، پاول دوروف قائل است اما به‌نظر می‌رسد نظر Ptacek در خصوص این برنامه صحیح بوده و تنظیمات پیش فرض این برنامه بدون درنظر گرفتن به‌روزرسانی برای آن، خطرناک خواهند بود.

اسنودن در این توییت به اظهارنظر توماس پتاسک، موسس شرکت امنیتی ماتاسانو (متخصص در زمینه رمزگذاری داده‌ها ) که عنوان داشته بود نباید مکالمات کاربران بر روی سرورها نگه‌داری شوند، اشاره داشته است. به عقیده اسنودن، این پیام‌ها نباید در اختیار سرویس‌دهندگان قرارگیرند تا نهایتا امنیت این برنامه برای کاربران، بیش از پیش تضمین شود.

این در حالی است که دوروف با این اظهارنظرها موافق نبوده و در جوابیه خود، توییتی را با این مضمون منتشر کرده است:

” با نادیده گرفتن قسمت طعنه‌آمیز اظهارنظر‌ها: کاربرانی که به همگام‌سازی ابری نیاز ندارند و یا به ما اعتماد نداشته باشند، از قابلیت گفتگوهای محرمانه استفاده می‌کنند.”

تلگرام که مقر اصلی آن در برلین است، در سال 2013 راه‌اندازی شد و در این مدت کوتاه با تمرکز بر قابلیت‌های امنیتی و سرعت بالا به عنوان اولویت‌ها توانست میلیون‌ها کاربر را جذب کند. این در حالی است که دوروف، موسس این شرکت پیش از این و در سال 2006 سرویس VKontakte که در واقع جایگزینی برای فیس‌بوک است را راه‌اندازی کرده بود. او در سال 2014  و پس از آنکه به گفته او دولت روسیه قصد داشت در ارائه این سرویس، مداخله کند، این شرکت را ترک کرد. VKontakte در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از شرکت‌های آلیشر عثمانوف روسی است که پیش از این لقب ثروتمندترین مرد روسیه را از آن خود کرده بود.

 

مرتبط: 

کشف مشکل امنیتی بزرگ در تلگرام 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا