تکنولوژی

شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی در حال حرکت

تکنولوژی جدیدی که توسط دولت بریتانیا در حال آزمایش است امکان شارژ خودروهای الکتریکی، بدون نیاز به توقف آن‌ها را فراهم خواهد کرد. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند تحولی شگرف در استفاده و شارژ خودروهای هیبریدی یا الکتریکی که در آن راننده مجبور به توقف‌های پی‌در‌پی به‌منظور شارژ خودرو است، ایجاد کند. 

با توجه به تعبیه صفحات شارژ بی‌سیم در نقاط پیش‌بینی شده، امکان استفاده از قابلیت شارژ بدون توقف خودروها وجود خواهد داشت اما در صورت توقف خودرو، شارژ با روند سریع‌تری انجام خواهد پذیرفت. در حال حاضر سیاست‌ها بر این قرارگرفته که آزمایش این تکنولوژی در جاده‌هایی خاص که در آن رانندگان معمولی حق عبور ندارند، پیاده سازی شود. دولت بریتانیا بودجه 779 میلیون دلاری را برای پیاده‌سازی این پروژه در پنج سال آینده، درنظر گرفته است. در نسخه نهایی، ایستگاه‌های شارژ در تمام بریتانیا راه‌اندازی خواهند شد تا هر 20 مایل یک‌بار، امکان استفاده از شارژ بی‌سیم وجود داشته باشد.

شارژ بی‌سیمی که در قالب تکنولوژی اندوکتانس مغناطیسی، راهکاری همانند شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را به کاربران ارائه خواهد داد. تجهیزات مربوط به این تکنولوژی در خودرو و قسمت‌های مختلف زیر سطح جاده نصب خواهند شد و انرژی مورد نیاز نیز توسط کابل‌های دفن شده در زیر بزرگراه تامین می‌شود تا نهایتا میدان‌های الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل شوند. در قالب سیستم ارتباطی ویژه، جاده نزدیک شدن خودروی مجهز به این قابلیت را تشخیص داده و فرایند شارژ را آغاز خواهد کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا