تکنولوژی

13 میلیون کیلومتر با خودروهای Waymo

«ویمو» (waymo) که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت محسوب می‌شود و در زمینه خودروهای بدون راننده فعالیت می‌کند، اخیرا توانسته به یک رکورد جدید دست پیدا کند: «13 میلیون کیلومتر مسافت طی شده توسط خودروهای بدون راننده» این شرکت. این رقم برابر است با حدود 40 هزار کیلومتر در روز که در مقایسه با شرکت‌های رقیب گوگل در این زمینه خیلی بیشتر است. ویمو این موفقیت را مدیون سرمایه‌گذاری زودهنگام گوگل در بخش خودروهای بدون راننده است.

این خبر روز گذشته و در جریان مراسم «اتحادیه مدیران بین‌المللی» که در کشور مکزیک برگزار شد توسط «جان کرافیک» مدیرعامل ویمو اعلام شد. نوامبر سال گذشته ویمو اعلام کر که خودروهای این شرکت 6 میلیون کیلومتر از جاده‌های آمریکا را با موفقت طی کرده‌اند و حال پس از گذشت 8 ماه این شرکت توانسته این رقم را به 13 میلیون کیلومتر برساند.

انتظار می‌رود در ادامه این ارقام با سرعت بیشتری افزایش پیدا کنند چراکه ویمو همواره خودروهای بدون راننده بیشتری را به ناوگان تاکسی‌های خود اضافه می‌کند. این شرکت در حال حاضر از 600 دستگاه خودروی بدون راننده مدل «Pacifica» شرکت کرایسلر در جاده‌ها استفاده می‌کند. ضمنا ماه می امسال ویمو اعلام کرد که طی قراردادی با شرکت فیات قصد دارد 62 هزار دستگاه خودروی دیگر را هم به ناوگان خودروهای بدون راننده خود اضافه کند. هفته قبل نیز 3 دستگاه از خودروهای مدل جگوار I-Pace شرکت ویمو هم وارد جاده‌های آمریکا شدند. این 3 خودرو اولین سری از 20 هزار خودروی الکتریکی SUV فاقد راننده هستند که ویمو قصد دارد به جاده‌های ایالات متحده بیاورد.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا