تکنولوژی

تویوتا هم به سیلیکون ولی می‌آید

حالا نوبت به تویوتا رسیده تا این شرکت بزرگ خودروسازی هم جایی در سیلیکون‌ولی برای خود باز کند. تویوتا روز جمعه اعلام کرد که بخش تحقیق و توسعه خود را با هدف تمرکز بر هوش مصنوعی در کالیفرنیا به راه‌ می‌اندازد. 

این کار تویوتا بدون شک اقدامی در مقابله با ساخت خودروهای بدون راننده است، موضوعی که طی ماه‌های اخیر سروصدای زیادی در صنعت خودرو و تکنولوژی ایجاد کرده است. 

حالا مشخص شده که بزرگترین فروشنده خودرو در جهان قصد دارد ۱ میلیارددلار در طی پنج سال آینده در بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری کند. 

آکیو تویودا مدیر شرکت تویوتا در یک کنفرانس خبری در این‌باره گفت: من قبلا گفته بودم که ما زمانی به سراغ خودروهای بدون راننده خواهیم رفت که این خودروها قادر به شکست انسان در یک مسابقه ۲۴ ساعته اتوموبیل‌رانی باشند اما بعد از آنکه درگیر طرح‌هایی از المپیک و پاراالمپیک توکیو ( ۲۰۲۰ ) شدم باعث شد که کمی با دید بازتر به موضوع نگاه کنم به خصوص برای افراد معلول و سالمند. 

شرکتهای تکنولوژی مانند آلفابت( گوگل) و اپل با به خدمت گرفتن متخصصان صنعت خودرو در طی ماه‌های اخیر سروصدای زیادی در این صنعت خودرو به راه‌انداخته‌اند. با پیشرفت‌های تکنولوژی و حمایت این شرکتها پیش‌بینی می‌شود خودروهای بدون راننده تا پنج سال آینده به شکل وسیعی وارد بازار شوند. 

اما Gill Pratt پروفسور سابق MIT و مدیرعامل انستیتو تحقیقاتی تویوتا می‌گوید که رقابت بر سر ساخت خودروهای بدون راننده با مشخص شدن پیچیدگی‌های امنیت این خودروها، تازه آغاز شده است. 

او می‌گوید: « ممکن است در آغاز یک مسابقه خودرو شما در بهترین جایگاه ممکن نباشید اما وقتی مدتی از رقابت می‌گذرد این وضعیت تغییر می‌کند پس از الان نمی‌توان گفت چه کسی برنده است.»

تویوتا حالا برای شرکت تحقیقاتی جدیدش در سیلیکون ولی می‌خواهد ۲۰۰ متخصص استخدام کند که روی هوش مصنوعی و Big Data کار خواهند کرد. 

به گفته Gill Pratt خودروهای تویوتا روی هم رفته در طول یک سال ۱ تریلیون کیلومتر سفر می‌کنند. 

او می‌افزاید: این حجم عظیم سفر با تولید انبوهی از اطلاعات همراه است. اطلاعات مربوط به خودرو، اطلاعات مربوط به محیط و اطلاعات مربوط به راننده. ما می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم و این یک نکته کلیدی برای رهیافت ما به آینده تکنولوژی خواهد بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا