خودرو

رونمایی از تویوتا میرای 2021 با طراحی جدید

شرکت تویوتا چند روز مانده به رویداد خودرویی شهر توکیو ژاپن، از خودروی تویوتا میرای 2021 پرده برداشت. محصولی که به سوخت هیدوژنی مجهز شده و با تغییری محسوس در طراحی نسبت به مدل قبلی خود که حدود چهار سال پیش معرفی شد، قدم به عرصه وجود گذاشت.

اگرچه خودروهای مجهز به سوخت‌های هیدروژنی، برتری‌هایی نسبت به خودروهای الکتریکی و همچنین بنزینی دارند، اما نبود زیرساخت‌های لازم همانند ایستگاه‌های شارژ هیدروژنی، این خودروی مقرون‌ به‌صرفه را از کانون توجهات خارج کرده است.

با این حال، چنین موانعی نمی‌توانند تویوتا را برای معرفی نسل جدید یا همان مدل 2021 تویوتا میرای منصرف کنند. طراحی این مدل نسبت به قبل، متحول شده و از ظاهری بسیار چشم‌نواز برخوردار است. تویوتا میرای 2021 اکنون می‌توان تا 30 درصد سوخت هیدروژنی بیشتری را در خود جای دهد.

تویوتا امیدوار است که بتوان در آینده نزدیک و با احداث ایستگاه‌های شارژ هیدروژنی در مناطقی به غیر از کالیفرنیا و بخشی از ایالت‌هاوایی، پای این خودرو را به دیگر مناطق جهان نیز باز کند. اگرچه مشخصات فنی  تویوتا میرای همچنان سر به مهر باقی مانده، اما به گفته این شرکت، میرای 2021 از پلتفرم دیفرانسیل جلو به دیفرانسیل عقب، تغییر حالت داده است؛ تغییری که می‌تواند ارتفاع کمتر و عریض‌تر بدنه را به دنبال داشته باشد.

همچنین، صدای موتور خودرو نیز تا حدی زیادی کم شده است. تویوتا اگرچه حرفی از میزان مسافتی که می‌توان با یک باک پُر این خودرو پیمود، نزد اما با توجه به افزایش 30 درصدی ظرفیت میرای 2021، می‌توان این چنین برآورد که تویوتا میرای می‌تواند با یک بار شارژ حدود 650 کیلومتر را طی کند. مسافتی قابل توجه که می‌تواند برای خودروهایی در این کلاس که هنوز ایستگاه‌های شارژ زیادی را اطراف خود نمی‌بینند، مزیت بزرگی باشد.

خودروهای هیدروژنی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به جای وابستگی به باتری، از واکنش‌های شیمیایی برای تامین نیروی موتور بهره می‌گیرند و به جای گازهای مضر، آب تولید می‌کنند. این خودروها از سواری نرم، صدایی پایین و آلایندگی صفر برخوردارند و می‌توانند زمینه ساز تحولی بزرگ در صنعت حمل‌ونقل باشند.

تویویا اخیرا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی نیز گام‌های بزرگی برداشته و برخی از مدل‌های خودد را روانه بازار چین کرده است. چندی پیش نیز اعلام کرد که از خودروهای الکتریکی e-Palette را در مسابقات المپیک 2020 توکیو برای جابجایی ورزشکاران استفاده خواهد کرد. تویوتا همچنین عنوان کرد که تا 2025، نسخه الکتریکی تمامی‌خودروهای خود را تولید خواهد کرد و روانه خیابان‌ها خواهد کرد.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا