تکنولوژی

اینتل روی چه استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری کرد؟

اینتل‌کپیتال بازوی سرمایه‌گذاری شرکت اینتل از سرمایه‌گذاری 22 میلیون‌دلاری اینتل روی 10 استارتاپ جدید خبر داده است.

این خبر در جریان نشست سالانه این شرکت اعلام شد و همچنین گفته شد که در مجموع امسال نیم میلیارد دلار روی استارتاپ‌ها از سوی  این شرکت سرمایه‌گذاری شده است.

سال گذشته در همین زمان اینتل گفته بود که 67 میلیون دلار روی 16 استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است این در حالی است بود که در این سال در مجموع 359 میلیون دلار روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود.

به گفته اینتل این سرمایه‌گذاری‌ها روی استارتاپ‌هایی از کشورهای چین، تایوان، انگلستان، آمریکا  بوده است.

اینتل اعلام نکرده که دقیقا روی هر کدام از استارتاپ‌ها چقدر سرمایه گذاشته اما لیست برخی از استارتاپ‌های سرمایه‌گذاری شده شامل این‌هاست:

FreedomPop یک اپراتور یا سرویس دهنده رایگان تماس صوتی و ارایه اینترنت که درآمد آن از سرویسهای ارزش افزوده مثل Voicemail یا فروش حجم اینترنت اضافه تامین می‌شود. سرمایه‌گذاری روی  این استارتاپ یک تصمیم استراتژیک برای اینتل بود که این شرکت را در رقابت با گوگل و پروژه Fi آن قرار می‌دهد. این خدمات دهنده یا اپراتور موبایل از پلت‌فرم جدید مبتنی بر وای‌فای اینتل به نام SoFIA استفاده می‌کند که سرویس‌های رایگان روی موبایل ارایه می‌دهد.

LISNR یک شرکت ارایه دهنده پروتکل جدیدی که دیتا را به صورت صوتی و با ارسال فرکانس بالا انتقال می‌دهد.

Sckipio شرکتی که روی ساخت مودم‌هایی با چیپ‌ست سریع از نوع G کار می‌کند و قادر به انتقال سرعت‌ تا 1 گیگابیت بر ثانیه به منازل است.

What3words یک پلت‌فرم آدرس یاب که اطلاعات آن به مراتب دقیق‌تر از ‌GPS است.

Bodylabs برای ثبت، دیجیتالی کردن و سازماندهی دیتا و اطلاعات مربوط به بدن انسان که باعث می‌شود بر اساس ان متوجه شد چه نوع دیزاین یا محصولی می‌تواند برای یک شخص مناسب باشد.

Microprogram information یک استارتاپ در زمینه IoT که در واقع مجموعه‌ای از راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای مدیریت حمل ونقل مثل کرایه سرویس دوچرخه، تاکسی و … است.

Perfant Technology یک استارتاپ در زمینه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی

Chargifi   استارتاپی که در زمینه شارژرهای بی سیم کار می‌کند و روی ساخت مکان‌های شارژ در محیط‌های عمومی کار می‌کند.

KMLabs یک سیستم لیزری برای تحقیقات و راهکارهای صنعتی.

Prieto Battery استارتاپی که روی باتری سه بعدی پیشرفته کار می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا