تکنولوژی

تغییرات پانزده ساله‌ی 10 برند مشهور

گوگل در 23 اکتبر سال 2000  سیستم AdWords را برای تبلیغ در سایت خود افتتاح کرد. به مناسبت سالگرد این تولد گوگل نموداری از برندهایی را که در 15 سال گذشته بیشتر از همه جستجو شده‌اند منتشر کرده است. سال 2000 میلادی این 10 برند‌ بیشترین جستجو را در میان سایر شرکت‌ها در گوگل داشته‌اند. بررسی 10 برند اول نشان می‌دهد چقدر اوضاع در 15 سال اخیر تغییر کرده است. با هم نمودار جستجوی این برندها را در گوگل می‌بینیم.

 

10-کانن

این کمپانی هنوز هم ابرقدرت دوربین‌های عکاسی محسوب می‌شود اما آمارها نشان می‌دهد جذابیت آن در حال کمتر شدن است.

 

9-هوندا

هوندا این خودروساز ژاپنی سعی کرده تا محبوبیت خود را حفظ کند و علیرغم افت و خیزهای بسیار یک ثبات نسبی را برای خود ایجاد کرده.

 

8-فراری

مردم هنوز هم عاشق دیدن فراری در اینترنت هستند اما نه به اندازه قبل.

 

7-اوراکل

در دهه گذشته جذابیت اوراکل برای جستجو بسیار کم شده است.

 

6-دل

این شرکت زمانی در صدر کامپیوترسازان قرار داشت. و امروزه با ساخت دستگاههای قابل حمل خود در دل طرفداران جای دارد اما نه مثل قبل.

 

5-ادوبی

این شرکت هنوز هم یک نهاد سازمانی بزرگ است اما مردم نام آن را کمتر از قبل جستجو می‌کنند. شاید به این دلیل باشد که با آمدن HTML5 اینترنت کمتر به Adobe Flash محتاج است.

 

4-پالم

Palm pre یک دستیار دیجیتالی بود که قربانی رشد سریع تلفن‌های هوشمند شده است. این شرکت سال 2010 میلادی توسط اچ‌پی خریده شد و بعد هم به یک کارخانه چینی آن را از اچ‌پی خرید.

 

3-ب‌ام‌و

این خودروساز معروف آلمانی در تمام این سالها جذابیت خود را به خوبی حفظ کرده است.

 

2-سونی

در حالی که شهرت پلی‌استیشن سونی هنوز پابرجا است اما علاقه مشتریان برای جستجوی نام این شرکت کمتر از قبل شده. با این حال سونی تلاش می‌کند تا رهبری خود را در حوزه الکترونیک حفظ کند.

 

1-نوکیا

نوکیا برای چندین سال شرکت بی رقیب و برتر حوزه سخت افزار تلفن همراه در دنیا بود. اما این شرکت امروز حتی وجود هم ندارد و چندی پیش توسط مایکروسافت خریداری شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا