تکنولوژی

۹۷ درصد از آمریکایی‌ها مایل به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها هستند

 نظرسنجی‌ها از تمایل 97 درصدی افراد برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا حکایت دارند

پلتفرم سرمایه‌گذاری و سهام‌داری مردمی با عنوان Quire با همکاری وب‌سایت Mattermark نظر سنجی را در خصوص میزان علاقمندی مردم به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا انجام داده‌اند که خواندن نتایج آن خالی از لطف نیست. 

این در حالی است که امروزه قسمت اعظمی از افراد از سرمایه‌گذاری در استار‌ت‌آپ‌ها یا شرکت‌هایی که در ابتدای مسیر پیشرفت خود قراردارند اجتناب می‌ورزند. تعریف در نظر گرفته شده برای عنوان “سرمایه‌گذار معتبر” نیز مانعی برای محروم ماندن میلیون‌ها نفر از سرمایه‌گذاری شده است زیرا از نظر قانون، سرمایه‌گذاران بر پایه موجودی حساب بانکی و نه توانایی‌هایشان، مورد تایید قرار می‌گیرند. اگرچه درک روند موجود کمی سخت به‌نظر می‌رسد اما همچنان سیاستمدارانی وجود دارند که از تشدید قوانین اینچنینی حمایت می‌کنند. 

این در حالی است که ظهور واژه “سرمایه‌گذاری‌های مردمی” می‌تواند این مشکل را تا حدی کم‌رنگ‌تر کرده و درب‌های جدیدی را باز کند. 

نظرسنجی‌های انجام شده توسط Quire و Mattermark نیز حکایت از آن دارند که افراد زیادی به پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها علاقمندند. بر اساس این نظرسنجی‌ها چیزی در حدود 97 درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی عنوان کرده‌اند در صورت وجود شرایط مطلوب، در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد. 

58 درصد، هرگز در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

 71 درصد از پاسخ‌دهندگان در مراکز اصلی تکنولوژی مانند سن‌فرانسیسکو، نیویورک سیتی، لس‌آنجلس، بوستون و مکان‌هایی مانند این‌ها زندگی یا کار می‌کنند.

 63 درصد از پاسخ‌دهندگان در دسته سرمایه‌گذاران معتبر ( با حقوق 200 هزاردلار در سال یا پس‌انداز بیش از یک میلیون دلار در بانک) قرار نمی‌گیرند.

 53 درصد عنوان کرده‌اند 5000 دلار یا کمتر سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 25 درصد عنوان کرده‌اند 1000 دلار یا کمتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 22 درصد اعلام کرده‌اند 15000 دلار یا بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 94 درصد انتظار سود مالی، پس از سرمایه‌گذاری دارند.

 59 درصد نیز اذعان داشته‌اند پشتیبانی از روند کاری یا  سیاست‌های موسس این شرکت‌ها اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد و نهایتا 43 درصد نیز عنوان داشته‌اند ایجاد شغل از اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها برخوردار است. 

نبود تنوع و تفاوت چشمگیر در اکوسیستم استارت‌آپ‌ها

Quire عنوان نموده سرمایه‌گذاری و سهام‌داری مردمی می‌تواند به عنوان پادزهری برای بیماری‌های موجود در این بخش مورد استفاده قرارگیرد. مطالعات متعددی از وجود تفاوت کم در میان استارت‌آپ‌ها حکایت دارند اما قسمت اعظمی از مشکلات، به دسترسی به منابع مالی و محلی مرتبط است اما با سرمایه‌گذاری‌های مردمی، موقعیت جغرافیایی و یا دیگر مشکلات اینچنینی، منجر به کاهش شانس‌های موجود برای استارت‌آپ‌ها نخواهند شد. 

با این وجود باید تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا، فرایندی کاملا امن و بدون خطر نیست اما فراموش نکنید که خطرپذیری قسمتی حیاتی از معادله ایجاد ارزش است و بدون این خطرپذیری، سیستم مالی ما هیچ عملکردی نخواهد داشت. به عنوان یک مثال از مزایای خطر پذیری نیز می‌توان به افرادی اشاره کرد که چندسال پیش بر روی شرکتی کوچک و ساده به نام Uber سرمایه‌گذاری کردند و حالا از این خطر‌پذیری خود خوشحال و خرسند هستند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا