تکنولوژی

زندگی کارمند گوگل در کامیون

براندون، جوانی 23 ساله است که در اواسط ماه می در جهت همکاری با شرکت گوگل به عنوان مهندس نرم‌افزار از ماساچوست به Bay Area نقل مکان کرد اما نکته جالب در خصوص وی آنستکه او در پشت یک کامیون و در فضایی 12 متر مربعی زندگی می‌کند و نه در یک آپارتمان مجلل در سن‌فرانسیسکو نظیر آنچه انتظار داریم کارمندان گوگل در آن وقت بگذرانند.

براندون که از وب‌سایت بیزینس اینسایدر درخواست کرده نام خانوادگی و تصویر وی منتشر نشود با شروع کار در گوگل، در یکی از ارزان‌ترین منازل پیشنهادی این شرکت با دو اتاق خواب و البته قیمت 65 دلار برای هر شب (چیزی در حدود 2000 دلار در ماه) ساکن شد. 

وی در این خصوص می‌گوید:

” متوجه شدم که مبلغ گزافی را برای اجاره این آپارتمان باید پرداخت کنم و همچنان با این شرایط در منزل خودم زندگی نمی‌کردم. پرداخت این مبلغ به‌طور ماهیانه واقعا برایم سخت بود.”

پس از این بود که وی خود را برای زندگی به سبکی جدید و البته در پشت یک کامیون آماده کرد. وی با خرید فورد 2006 با قیمت 10000 دلار از مبلغ دریافتی پیش‌قراردادش، کار خود را آغاز کرد. این در حالی است که زندگی در کامیون با صرفه‌جویی در مصرف برق نیز به وی کمک شایانی کرده است. از سوی دیگر مبلغ مکالمات وی با تلفن همراه نیز توسط گوگل پرداخت می‌شود و او دغدغه‌ای از این بابت هم نخواهد داشت. 

وی در خصوص سبک زندگی‌اش در این کامیون می‌گوید:

” من غالبا از وسایلی استفاده می‌کنم که نیازی به برق ندارند. کامیون من چند چراغ سقفی دارد و من از لامپ‌های باتری خور دیگری نیز در طول شب استفاده می‌کنم. علاوه بر این با استفاده از یک باتری همراه که هرچند روز یکبار در محل کارم آن‌را شارژ میکنم، انرژی الکتریکی مورد نیاز گوشی همراه و هدفونم تامین می‌شود. لپ‌تاپ کاری من نیز در طول شب جواب می‌دهد و پس از آن مجددا در محل کارم آن‌را شارژ می‌کنم. به‌نظر من فضای موجود در پشت کامیون، کافی و البته بهینه‌شده است. اصلی‌ترین وسایلی که در اختیار دارم یک تختواب، کمد لباسی و البته قسمتی برای آویزان کردن لباس‌هایم است.

پشت کامیون فقط محلی برای خواب است

این در حالی است که وی غذا را در محل کار صرف می‌کند و هر روز صبح در محل ویژه تدارک دیده شده توسط گوگل (برای استفاده کارکنان پس از انجام فعالیت‌های ورزشی)  دوش می‌گیرد. وی امیدوار است با این روند بتواند چیزی در حدود 90 درصد از درآمدِ پس از پرداخت مالیات خود را پس‌انداز کند و در جهت پرداخت وام‌های دانش‌آموزی و سرمایه‌گذاری‌های بعدی در زندگی‌اش استفاده کند. پس‌اندازهای وی باعث شده بتواند به رستوران‌های مختلف سن‌فرانسیسکو و جاذبه‌های گردش‌گیری موجود در این شهر بیشتر سر بزند و از زندگی خود لذت بیشتری ببرد. 

او در گوگل حمام می‌کند و غذا می‌خورد

به گفته وی با توجه به فاصله کم تا محل کار، دیگر چندین ساعت از زمان او در ترافیک تلف نخواهد شد. عدم امکان بهره‌گیری از سیستم گرمایش، تهویه هوا و حمام از جمله مواردی هستند که در زندگی به این سبک خبری از آن‌ها نیست اما از نظر برندون، فضای 12 مترمربعی در پشت این کامیون، از هر اتاقی که وی تاکنون تجربه زندگی در آن را داشته بزرگ‌تر است. 

وی از این سبک زندگی به عنوان تجربه‌ای متفاوت یاد می‌کند و عنوان داشته برنامه‌ای برای پایان دادن به آن ندارد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا