تکنولوژی

معایب کار کردن در گوگل

اغلب مردم فکر می‌کنند که داشتن شغلی در گوگل، موفقیت بسیار بزرگی به حساب می‌آید. اغلب ما فکر می‌کنیم کار در بزرگ‌ترین و بلندپروازانه‌ترین شرکت تکنولوژی دنیا تجربه بسیار خوبی است و احتمالا هیچ‌کدام از ما فکر نمی‌کنیم که این کار سخت و بد باشد.

با این اوصاف است که جدیدترین نظرسنجی وب‌سایت Quora از کارمندان سابق و فعلی گوگل درباره معایب کار در این شرکت برگزار شده و مجله بیزینس اینسایدر آن را منتشر کرده است.  با این اوصاف گویا کار کردن در گوگل صرفا خوردن غذای رایگان و دوچرخه‌سواری در محوطه این شرکت نیست. این کارمندان اما نکات منفی و معایب کار در این شرکت را در این نظرسنجی مطرح کرده‌اند.

 

همه افراد عالی و برجسته هستند: مدیران گوگل بهترین افراد را استخدام می‌کنند، بنابراین همه کارکنان گوگل برجسته و حرفه‌ای هستند. دانشجویان 10 دانشکده برتر در قسمت تبلیغات گوگل کار می‌کنند، در زمینه تولید محتوا برای YouTube فعالیت کرده یا کدنویسی می‌کنند. آنقدر کارمندان برجسته حرفه‌ای در این شرکت هستند و روی پروژه‌های بزرگ کار می‌کنند که در این میان تعداد کم افراد غیرحرفه‌ای و معمولی به چشم نمی‌آیند. همین موضوع باعث می‌شود تا همیشه فشار زیادی روی افراد برای رشد سریع باشد و هر اشتباه برای آنها می‌تواند باعث به هم ریختن روحیه آنها بشود. در واقع آنقدر کارمندان گوگل برجسته و ممتاز هستند که حتی در داخل این شرکت درباره این موضوع جوک ساخته شده است.

 

گوگل فقط به پیشرفت‌های قابل سنجش و اندازه‌گیری اهمیت می‌دهد: یکی از مهندسان نرم‌افزار سابق گوگل می‌گوید: هر پیشرفتی که با معیارهای سختگیرانه و خاص آنها سازگار نباشد، سطحی و ناچیز قلمداد می‌شود و هرگز به انرژی و وقتی که برای آن صرف شده است اهمیت داده نمی‌شود. کسی به کاربردی بودن یک نرم‌افزار و تعداد باگ‌های آن اهمیتی نمی‌دهد. در واقع اگر نتوانی یک پیشرفت را با آن معیارهای خاص بسنجی، قطعا کسی در گوگل به آن اهمیت نمی‌دهد.

 

وقت استراحت وجود ندارد: یکی دیگر از کارمندان فعلی گوگل در این مورد می‌گوید: برقراری تعادل میان زندگی و کار در اینجا واقعا سخت است. مزایا و تسهیلات خیال باطلی است. مدیران گوگل شما را مشغول نگه می‌دارند و کمک می‌کنند تا خلاق‌تر باشید. من هرگز در گوگل کسی را ندیده‌ام که در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات دیگر واقعا استراحت و تفریح کند. هرگز از هیچ مدیری در گوگل نمی‌شنوی که بگوید شما مجبور هستید در تعطیلات هم کار کنید، اما آنها فرهنگی را در شرکت ایجاد کرده‌اند که شما را ناچار به این کار می‌کند.

 

صادق بودن با همکاران کار سختی است: بعضی از کارمندان سابق و فعلی گوگل معتقدند که بحث کردن درباره هر موضوعی با همکاران بسیار سخت است، چون اغلب افراد از خودراضی هستند و دوست ندارند به عقیده‌های دیگران گوش کنند؛ مگر اینکه با آن دسته از همکارانی که دوست هستند درباره مسائل مختلف بحث کنید.

پروژه‌ها همیشه می‌توانند به صورت خودسرانه متوقف بشوند: بزرگ‌ترین نکته منفی برای کار کردن در گوگل تا به حال این است که پروژه‌ها ممکن است به صورتی دلخواه یا خودسرانه متوقف شوند. این موضوع بارها و بارها باعث ایجاد بحث و ناراحتی در محیط کاری گوگل شده است.

 

کار در گوگل ممکن است شما را برای مشاغل آینده آماده نکند: یکی دیگر از نقاط منفی کار در شرکت گوگل به عقیده بعضی از کارمندانش این است که بعد از سال‌ها کار در این شرکت، ممکن است به سرعت ارتباط‌تان را با دنیای واقعی از دست بدهید و بخواهید همه چیز را با معیار تکنولوژی‌های متن‌باز بسنجید! همین موضوع باعث می‌شود در دنیای خاصی زندگی کنید و یافتن شغلی دیگر در آینده کار بسیار مشکلی برایتان بشود.

باید همه چیز را بنویسید: اگر در حال کار در شرکت گوگل هستید، احتمالا می‌دانید که مذاکره با مدیران این شرکت بسیار سخت است و گاهی آنها تعهدات مبهمی را می‌دهند که اغلب انجام نمی‌شود. با این اوصاف است که در این صورت بهتر است همه چیز را مکتوب کنید و بنویسید تا فراموش نشود. 

 

این مطالب را هم بخوانید: 

– چرا گوگل پلاس سقوط کرد

– تاثیر تغییر ساختار گوگل بر سهام این شرکت

 

تنها تکنسین‌های فنی احساس رضایت می‌کنند: اگر شما در گوگل شغل غیرفنی داشته باشید – مانند کارمند فروش، نیروی انسانی و…- احتمالا بارها این احساس را خواهید داشت که شما هم بخش دیگری از اجزای یک ماشین هستید. در مقابل اما تکنسین‌ها و افرادی که مشاغل فنی دارند همیشه می‌توانند نتیجه کار خودشان را در یک محصول به خوبی ببینند. 

 

فضای دفترهای کار بسیار کوچک است: یکی از کارمندان سابق گوگل می‌گوید: اگر مجبور باشید در یکی از چهار ساختمان اصلی گوگل کار کنید، احتمالا دچار تنگی نفس و گرفتگی عضلات می‌شوید. در این ساختمان‌ها چندان عجیب نیست که ببینید سه یا چهار نفر دور یک میز مربعی کوچک کار می‌کنند یا چند مدیر یک دفتر کار دارند. اماکن عمومی هم مانند سالن غذاخوری، سالن بازی، تماشای تلویزیون و حتی اتاق‌های جلسات همیشه شلوغ و پر سر و صدا هستند.

 

نمی‌توانید از راه دور کار کنید: این یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کارمندان سابق گوگل به خاطر آن، این شرکت بزرگ را ترک کرده‌اند.

شرکت بزرگی که همه چیز در آن کندتر از یک استارت‌آپ کوچک جلو می‌رود: چرخه معرفی محصول در گوگل بسیار کند است. این در حالی است که تیم‌های مختلفی روی یک موضوع کار می‌کنند. در واقع آنها برای موارد بی‌اهمیت و کوچک وقت زیادی می‌گذارند و این باعث می‌شود که روند رشد آنها حتی از یک استارت‌آپ کوچک هم کندتر باشد.

 

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا