تکنولوژی

اینترنت بالنی توسط زاکربرگ تسخر شد

 

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک تلاش های شرکت خود و گوگل برای تسهیل دسترسی به اینترنت در نقاط دورافتاده با استفاده از بالن و ماهواره را اقدامی نادرست دانست.

این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که خود فیس بوک بیش از یک سال است تبلیغات گسترده ای را در مورد ارائه خدمات اینترنت به روستاییان از طریق برخی بالن‌های خاص شناور در فضا یا ماهواره به راه انداخته است.

اما ظاهرا نظر مدیر فیس بوک در این زمینه کاملا عوض شده و او در حال حاضر این اقدامات را حاشیه ای دانسته و معتقد است کارهایی از این دست باعث می شود توجهات از دنیای واقعی منحر شود.

Sundar Pichai معاون ارشد گوگل روز گذشته به حاضران در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا گفته است که به همکاری این شرکت با موسسات مخابراتی مانند Telstra برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از بالن های قادر به پرواز در ارتقاع بالا افتخار می کند.

او افزوده که آزمایش هایی در این زمینه با همکاری Vodafone، Telstra، Telefonica صورت گرفته و این پروژه موسوم به Loon نواحی روستایی را هم به اینترنت متصل می کند.

ظاهرا گوگل نه تنها چنین طرح هایی را بی فایده نمی داند،بلکه قصد دارد طرح جدیدی به نام Titan را اجرا کند که پهبادها را به ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت همراه مبدل می کند. پروازهای آزمایشی این پهبادها در می سال 2015 صورت می گیرد.

زاکربرگ در واکنش نسبت به این طرح ها در مورد احتمال موفقیت آنها اظهار تردید کرده و افزوده 90 درصد از مردم دنیا فعلا در مناطقی زندگی می کنند که به اینترنت دسترسی دارند و دنیای واقعی در این مناطق در جریان است. وی در ادامه از تمایل فیس بوک به همکاری با شرکت های مخابراتی برای ارائه سرویس های اینترنت پرسرعت رایگان به طور موقت خبر داد.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا