تکنولوژی

پیش‌بینی‌های واقعی آرتور.سی.کلارک از پیشرفت‌های تکنولوژی

در سال ۱۹۷۴ آرتور.سی.کلارک در کنفرانس مشترک AT&T و MIT سخنرانی را انجام داد که عنوان آن این بود: « سال ۲۰۰۱ ، یک ادیسه فضایی» . کلارک در آن سخنرانی تصویر خود از آینده را ارایه داد. او از قدرت ارتباطات در آینده سخن گفت و از صفحات نمایش HD که به کیبورد متصل خواهند شد. 

به بیان دیگر او به طور واضح آنچه صنعت کامپیوتر در حال حرکت به سوی آن بود را دیده بود. 

در ادامه برخی از پیش‌بینی‌های محقق شده او را می‌بینیم 

 

اسکایپ / فیس‌تایم

اسکایپ هم مانند بسیاری از هم عصرانش پیش‌بینی کرده بود که تماس تلفنی ویدویی در آینده بسیار معمول خواهد شد. امروزه اسکایپ و فیس‌تایم به سادگی چنین ارتباطی را برقرار کرده‌اند. 

 

ایمیل 

در ۱۹۷۶ تلفن و پست بسیار گسترده بود اما کلارک به خوبی پیش‌بینی کرده بود که ایمیل در آینده بسیار فراگیر خواهد شد. 

 

گوگل

آرتور. سی.کلارک پیش‌بینی کرده بود که در آینده ماشین‌ها قادر به جست‌وجوی محتوای اطلاعاتی گسترده خواهند بود تا آنچه شما به دنبال آن هستید را در اختیارتان بگذارند. به گفته او اخبار، اطلاعات مربوط به پرواز هواپیماها، نتایج ورزشی و … همه چیزهایی خواهد بود که به آن  دسترسی خواهید داشت. پیش‌بینی کلارک با الگورتیمی که هم اکنون پشت گوگل، بینگ و سایر موتورهای جست وجو قرار دارد کاملا درست از آب درآمده است. 

 

تلفن‌های همراه 

آرتور سی.کلارک نه تنها حضور گسترده تلفن‌های همراه را پیش‌بینی کرده بود ( که در زمان سخنرانی‌اش هم وجود داشت) بلکه او از ساخت دادن دوباره اجتماع با این دستگاه‌ها صحبت کرده بود که کاملا درست بود. 

 

ساعت‌های هوشمند

سی‌.کلارک مانند بسیاری در دهه ۷۰ ساعت‌های رادیویی را پیش‌بینی کرده بود . ساعت‌هایی که از طریق آنها مردم با هم صحبت می‌کردند و روی مچ دست نصب می‌شد. چنین پیش‌بینی در چهل سال قبل نشان می‌دهد که احتمالا سی.کلارک از از Uber و دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید اساسا تعجبی نمی‌کند. 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا