تکنولوژی

علت اختلال اینستاگرام مشخص شد

 

روز گذشته شبکه اجتماعی اینستاگرام با اختلالاتی مواجه شد و برخی این اتفاق را ناشی از اجرای طرح فیلترینگ هوشمندی دانستند که قرار بود محتوای نامناسب این شبکه را حذف کند.

چندی پیش وزیر ارتباطات در پاسخ به ابهامات پیش آمده در مورد شبکه‌های اجتماعی و اینکه مسیر فیلترینگ هوشمند به کجا رسیده است از اجرای فاز اول این طرح خبر داد و تصریح کرده بود که اینستاگرام در صف اول فیلترینگ هوشمند قرار دارد.

بر همین اساس روز گذشته اختلالات چند ساعته این شبکه اجتماعی موبایلی باعث شد تا برخی اخبار درباره ارتباط این اختلال با پالایش هوشمند منتشر شود. اما روابط عمومی وزارت ارتباطات شب گذشته اطلاعیه‌ای برروی سایت این وزارتخانه منتشر و بدون آن که نامی از این شبکه اجتماعی ببرد ارتباط اختلالات با فیلترینگ هوشمند را نادرست اعلام کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که “سامانه پالایش هوشمند که از مدتی پیش به منظور صیانت فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شده است تاکنون مطابق انتظار عمل کرده و هیچ گونه اختلالی نداشته است.

آنچه در روز گذشته در خصوص یکی از شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد اختلال موقت شبکه ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای این شبکه اجتماعی بوده که در هر یک از شبکه های اجتماعی دیگر نیز امکان وقوع دارد و هیچ ارتباطی به سامانه پالایش هوشمند نداشته است”.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

‫75 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان اینستاگرام هم یک شبکه اجتماعی مثل بقیه برنامه های فضای مجازیست …حال که چند ساعت وقفه دران پیش امده کار به فیلتر کردن و بستن ان ندارد …عیب ان بیشتر فنی میباشد که باور کنید خود شرکت مخابرات بیشتر از وصل بودن ان سود میبرد تا قطع بودن ان ..مال من تا صبح یکبار درست شد والان فقط عکسها لود نمیشه …

  2. شبکه های اجتماعی خیلی خوبن به شرطی که ملت با سایت های پ.و.ر.ن اشتباه نگیرن . الان چهار تا بچه مایه دار ـــــخول گند زدن به اینستاگرام . دخترا که نه همشون ولی بیشترشون رو آوردن به نمایش گذاشتن اندامشون . پسرا هم که نگم برات واسه فالور بیشتر همه نوع چیزخول بازی در میارن . عده ای هم که کارشون شده فقط به رخ کشیدن زندگی های کاخ نشینی و اشرافیشون . افرادی هم که جزو این دسته ها نیستن بیشترشون رو آوردن به فحش دادن و تیکه پروندن و کل کل کردن زیر پیج های مختلف . دسته های خیلی بیشتری داریم ولی اینا دیگه رایج ترینشونن فقط عده ای اندک هستن که واقعا فرهنگشو دارن و دم همشون گرم ولی متاسفانه باید قبول کرد که اینستاگرام توسط یه عده به قهقرا رفته

  3. عزیز من خوب گوشی رو دست بچه نده. چون شما نمیتونی بچه تو خوب تربیت کنی تاوانشو ما باید بدیم؟ چون شما بلد نیستی با چاقو کار کنی همه چاقو ها رو جمع کنیم خوبه؟ شاعر اینجاست که میگه خود شکن آینه شکستن خطاست.

  4. اينستاگرام كه فيلتره!!!!اصلا از ديشب باز نميشه!!!اون وقت مي گند اختلال!!!!آره اينم مثل تلگرام يه اختلال سادست!!!حالمون از اين مملكتي كه ساختين بهم مي خوره .عوضي هستين و حيف اسم حيون براي شماها.خجالت حاليتون نيست

  5. کم مونده همین اینستارو هم ازمون بگیرن:”)دوست عزیزی که به اینستا میگی فاحشه خونه اول یه نگا به خودت بنداز فاحشه نباشی بعد زر مفت بزن،،،به قول دوستمون اینستا هوش مصنوعی فوق العاده داره پس این دقیقا تقصیر توئه!!اگه نمیتونی ازش استفاده درست کنی دلیل نیست که از ما هم بگیرنش!

  6. آقا جان عرضه یه کاری رو نداری بکش کنار، بیخودی هم بهونه نتراش که سی دی ان مورد پیدا کرده و این چیزا، مردم و بلانسبت این جمع احمق فرض نکن، از وقتی که فهمیدی اینستاگرام هم میخواد مدت زمان پخش ویدئو رو بالا افتادی به تب و تاب که اینم بفرستی قاطی باقالیا. اینم بستی ببینم زورت دیگه به چ نرم افزاری میرسه.

  7. هنوز که بالا نمیاد ، ساعتده و بیست دقیقه جمعه هستش ۲۵خرداد ، آخه تا کی مردم رو اذیت میکنید ، اینها ابزارهای جهانی هستن که کل مردم دنیا از اونا بهره میبرن ،چرا ملت رو زندانی کردین؟ نمیترسین از روزی که در زندان باز شه؟

  8. اگه واقعا با فیلتر شدن تلگرام اینستا و … کا درست بشه منم موافقم.ولی همه میدونیم که نمیشه فقط ملت از این بوم به اون بوم میرن چراکه قبل اینا وایبر بود بعد اینا هم یکی دیگه.فکر تنها چیزی که نمیشه جلوی حرکتشو گرفت!

  9. شما دهنتو ببندی خیلی خوبه این افکار حال بهم زنو احمقانتو نشون نده کل دنیا دارن از این اپلیکیشن استفاده میشه خیلی هم واسه ی سری ادما مفید بود احمقایی مث تو باعث بدبختی بقین مرگ برتو و افکارت

  10. هر کسی که با اینستاگرام کار کرده باشه متوجه شده اینستاگرام دارای هوش مصنوعی بسیار قوی و عجیبیه طوریکه هر کسی از هر چیزی خوشش بیاد اینستاگرام همون عکسها رو بهش نشون میده پس کساییکه میگن اینستاگرام فاحشه خونه ست هوش مصنوعی اینستاگرام تشخیص داده شما از اون عکسها خوشتون میاد برای همین اینستاگرامو انحرافی میبینین اما امتحان کنین یک اکانت اینستاگرام ایجاد کنین مثلا چند تا عکس جراحی مغز لایک کنین و چند تا متخصص مغز فالو کنین اما مطلقا نباید به جز مغز و جراحی حتی به عکسی دیگه نگاه هم نکنین اون وقت اینستاگرام فقط عکس و محتوای جراحی مغز نشون میده و اون وقت کسی که اینستاگرام نصب کرده میگه اینستاگرام فقط عکس مغز نشون میده پس اگر اینستاگرام برای شما محتوا و عکسهای فاحشگی نشون میده مشکل شماست

  11. مهدی کسی شما رو به زور داخل نکرده بود که با فیلتر کردن خارج شدی.
    این به نظر من گرفتن ازادی این برنامه ها باشه هرکی دوست نداشت ازش استفاده نکنه.
    شاید شما درست نمیتونید استفاده کنید گناه مردم چیه که کاسیه داغ تر از اش شدی.

  12. آقا بهتر که فیلتر شد از یکی از بزرگترین محیط های فاحشه خانه خارج شدیم…اما باید به دنبال ساخت فضایی مثل اینستاگرام یا حتی بهتر با فضای اینترنت رایگان برای ملت باشن نمیشه همینجوری الکی فیلتر کنی و دست ملتو خالی بذاری که پس مسوولین هرچه زودتر بدنبال فضای جدید باشن مام از این حرکت حمایت میکنیم بشرطی اینکه با برنامه ی جایگزین بهتر و رایگان راضیمون کنن.یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا