استارتاپایراناینترنتویروس کرونا

وزارت صمت: پهنای باند کسب و کارهای اینترنتی را افزایش دهید

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی، پیشنهاداتی از جمله افزایش پهنای باند کسب و کارهای اینترنتی و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، در این نامه که از سوی مدرس خیابانی به آذری جهرمی ارسال شده، ابتدا به راهکارهایی برای حمایت از بخش‌های مختلف از شبکه تجاری و کسب و کارهای آسیب دیده پرداخته شده و از جمله حمایت از کسب و کارها برای کاهش فشار هزینه‌ای در شرایط کاهش فروش و درآمد، بهبود زیرساخت‌های مرتبط با فروش و توزیع کالا و خدمات و کمک به مصرف کنندگان در جهت تامین پایدار موارد مصرفی به صورت ایمن از حیث ریسک ویروس کرونا عنوان شده است.

در ادامه این نامه یکی از برنامه‌های وزارت صمت در راستای اهداف یاد شده، ترویج استفاده از زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی برای خرید و فروش کالا و خدمات عنوان شده  و به گفته قائم مقام این وزارتخانه، “در حال حاضر این زیرساخت تا حد مطلوبی در کشور ایجاد شده و با شرایط پیش آمده لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از این زیرساخت، حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه و ترغیب مصرف‌کنندگان جهت خرید اینترنتی، حائز اهمیت ویژه است”.

این مقام مسئول در پایان پیشنهاداتی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی مطرح کرده که مهم‌ترین آن‌ها بهبود و افزایش بهنای باند کشور، به خصوص در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و مخصوصا در شهرهای بزرگ درگیر با ویروس و کمک به کاهش هزینه‌های مرتبط با ارائه خدمات اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم است.

مدرس خیابانی همچنین به وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده که استفاده از خرید اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم مردم ترویج شود و امکان استفاده رایگان یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنتی فراهم شود.

 

از یکم اسفند مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران اعلام شد و تا ظهر روز گذشته (سیزدهم اسفند ماه) ۲۳۳۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه ۷۷ نفر بر اثر ابتلا به آن فوت کردند. همچنین شیوع این ویروس و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری از آن در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد است، باعث شده فعالان تجاری و اصناف مختلف دچار آسیب‌های جدی شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا