تکنولوژی

تازه‌‌ترین محصولات سونی در نمایشگاه IFA

سونی روز گذشته و در جریان کنفرانس IFA برلین چندین محصول جدید را به بازار معرفی کرد که مهمترین آن‌ها گوشی Z3 تازه‌ترین پرچمدار این شرکت بود. گوشی Z3 که شش ماه پس از Z2 به بازار عرضه می‌شود شباهت‌های زیادی به مدل پیشین خود دارد و با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و بهبودهایی در دیزاین و پردازنده و باتری پیدا کرده است. 
کونیماسا سوزوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی Sony Mobile Communications، گفت: «اکنون در Sony Mobile «پرچم‌دار» به معنای ارائۀ گزینه‌ای به مصرف‌کنندگان برای انتخاب از بین دو تلفن هوشمند فوق‌العاده است. Xperia Z3 با صفحه‌نمایش بزرگ برای سرگرمی‌های همه‌جانبه و مدل جمع‌جورتر و سبک‌تر Xperia Z3 Compact که هیچ قابلیت مهمی را فدا نکرده است. مصرف‌کنندگان خواهان و سزاوار بهترین‌ها در تلفن هوشمندشان هستند- در طراحی، دوربین و ماندگاری باتری. این دقیقاً همان چیزی است که ما می‌خواهیم با ارائۀ Xperia Z3 و Xperia Z3 Compact به آنان ارائه کنیم. علاوه بر قابلیت‌های پیشرو و نوآورانه‌ای مانند تجربه‌های بی‌همتای دوربین Sony، برای نخستین بار قابلیت PS4 Remote Play را در این دو تلفن هوشمند زیبا و کاملاً ضدآب ارائه می‌کنیم.»
 
 
گوشی Z3 با ضخمات ۷.۳ میلی‌متر و کاهش Bezel و صفحه‌نمایش شیشه طراحی شده و وزن آن ۱۵۲ گرم است. 
سونی در کنفرانس برلین گفت که باتری این موبایل تا دو روز قادر به کارکرد است. 
 
نسل جدید Xperia Z3 Tablet
Sony Mobile همچنین Xperia™ Z3 Tablet Compact را معرفی کرد. تبلتی که سبکی را دوباره تعریف کرده، سرگرمی را دوباره خلق کرده و تصوری نوین از قدرت به دست می‌دهد. نتیجۀ سال‌ها مهندسی Sony به​ ساخت تبلتی منجر شده است که توانایی‌هایش بسیار فراتر از ابعاد آن است.
Xperia Z3 Tablet Compact، نازک‌ترین و سبک‌ترین تبلت ضدآب جمع‌وجور در جهان۱، با توجه به جزئیاتی که تمایز ایجاد می‌کنند، بالاترین سطح طراحی ضدآب را ارائه می‌دهد. این تبلت که به قدرتمندترین پردازشگر در یک تبلت جمع‌وجور۱ مجهز است، درخشان‌ترین و واضح‌ترین صفحه‌نمایش ۸ اینچی Full HD را داراست. علاوه بر این تنها تبلت با قابلیت PS4™ Remote Play۲ است که رویای بازی واقعی موبایل را به واقعیت تبدیل می‌کند.
 
 
کالوم مک‌دوگال، مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile Communications گفت: «ما به دنبال موفقیت تبلت ، Xperia Z2 Tablet، با عرضۀ این تبلت جمع‌جور  به گسترش مجموعۀ تبلت‌هایمان ادامه می‌دهیم. Xperia Z3 Tablet Compact با آوردن قابلیت‌های سری پرچم‌دار Z3 ما به اندازه‌ای جمع‌وجور، مرزهای نوآوری در فناوری را درمی‌نوردد. ما با ارائۀ چنین محصولاتی به استاندارد جدیدمان در ارائۀ تجربه‌هایی ممتاز در شکل‌های ظاهری گوناگون به مصرف‌کنندگان ادامه می‌دهیم.»
 
نازک‌ترین و سبک‌ترین تبلت جمع‌وجور جهان
Xperia Z3 Tablet Compact نازک و سبک است طراحی جمع‌وجور آن با تنها ۶٫۴ میلی‌متر ضخامت، برای کسانی که از تبلتشان در حال حرکت استفاده می‌کنند، ایده‌آل است. این تبلت با تنها ۲۷۰ گرم وزن قابلیت حمل فوق‌العاده‌ای دارد.
گوشه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ، فریم گرد بسیار باریک و شیشۀ آبدیده در جلوی دستگاه ظاهری برازنده و بادوام به آن بخشیده است. Xperia Z3 Tablet Compact در رنگ‌های کلاسیک مشکی و سفید در دسترس خواهد بود.
 قابلیت ضدآب پیشرو در بازار را به طراحی زیبای آن افزوده است. رتبه‌بندی IP65/68 بدین معناست که دیگر لازم نیست نگران جلوگیری آب و گرد و غبار از کارکرد دستگاهتان باشید. تبلتتان را به کنار استخر ببرید، زیر باران مسیریابی کنید و کنار سینک آشپزخانه دستور غذا را مرور کنید. شرایط محیطی مرطوب که برای تبلت‌های جمع‌وجور دیگر به معنای پایان عمرشان است، برای Xperia Z3 Tablet Compact مشکلی به حساب نمی‌آید.
 
Xperia™ E3 دوسیم‌کارته
علاوه بر محصولات سری Xperia Z3، Sony Mobile امروز از Xperia™ E3 Dual رونمایی کرد. Xperia E3 Dual سرگرمی‌های بی‌همتایی را به همراه ویژگی‌های سرگرم‌کننده شامل برنامه‌های دوربین نوآورانه، ارائه می‌کند. این تلفن هوشمند به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از همۀ قابلیت‌هایش به‌طور کامل بهره ببرند. Xperia E3 Dual با طراحی بدنه‌ای با کیفیت و مشابه تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار، بهترین تلفن هوشمند برای مصرف‌کنندگان جوان است بدون اینکه هزینۀ گزافی داشته باشد.
 
 
Xperia E3 Dual مجهز به پردازشگر چهارهسته‌ای پیشرفتۀ ۳Qualcomm® Snapdragon™ 400 با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز است. صفحه نمایش این گوشی ۴.۵ اینچ و از باتری ۲۳۳۰ میلی آمپری هم برخوردار است. 
 
SmartWear 
Sony Mobile همچنین از افزوده شدن دو محصول جدید به طیف تجربه‌های SmartWear خودش خبر داد. Sony SmartBand Talk و SmartWatch 3. هر دو دستگاه با برنامۀ پرطرفدار Lifelog مرتبط می‌شوند. برنامۀ Lifelog برای کمک به شما به بیشتر دانستن دربارۀ چگونگی زندگی و فعالیت‌هایتان طراحی شده است. بنابراین می‌توانید زندگی‌تان را بهبود بخشیده و غنی‌تر کنید. 
 
Sony SmartBand Talk 
SmartBand Talk ثبت‌کنندۀ قدرتمندی برای رویدادهای زندگی است 
 
 
SmartBand Talk با میکروفن و بلندگوی درونی‌اش، مجهز به عملکرد تماس کوتاه است بنابراین می‌توانید با آن صحبت کنید و صدای مخاطبتان را به‌طور واضح (به دلیل پشتیبانی از HD Voice) بشنوید. این قابلیت برای زمانی که در حال حرکت هستید یا تلفنتان در دسترس نیست، ایده‌آل است. از طریق فناوری کنترل صوتی۱ یکپارچۀ Sony می‌توانید صداهای خودتان را به نشانه‌‌هایی که با life bookmark بر روی رویدادهای زندگی می‌گذارید، اختصاص دهید و از صدای خودتان برای اجرای عملکردهای ویژه‌ای در تلفن هوشمند استفاده کنید. 
 
SmartWatch 3 (موجود در بازارهای منتخب)
پس از رهبری بازار از سال ۲۰۰۷، SmartWatch 3 تازه‌ترین نسل ساعت هوشمند Sony است ولی نخستین دستگاه طراحی شده به‌صورت ویژه بر اساس تازه‌ترین به‌روزرسانی Android Wear با همکاری نزدیک با Google است. این مشارکت رهبری Sony را در محصولات هوشمند و پوشیدنی با تخصص نرم‌افزار و پلت‌فرم Google همخوان می‌کند تا تجربه‌ای بی‌همتا از فناوری پوشیدنی براساس نوآوری هم در سخت‌افزار  و هم‌ در نرم‌افزار، خلق شود. 
 
 
SmartWatch 3 پیشرفت‌های چشم‌گیری به نسبت SmartWatch 2 داشته است. این موارد شامل نمایشگر TFT LCD Transflective ۱٫۶ اینچی ۳۲۰x۳۲۰ پیکسلی برای قابل مشاهده بودن در نور شدید آفتاب و پنل پشتی از جنس فولاد ضد زنگ برای داشتن ظاهر و حسی ممتاز است. این ساعت هوشمند مسلماً ضدآب است (رتبه‌بندی IP68۳) و از طریق درگاه microUSB استاندارد شارژ می‌شود.
Lifelog- برنامۀ شخصی Android که داستانتان را ثبت و بازگو می‌کند
Lifelog که از فروشگاه Google Play قابل دانلود است، برنامۀ سرگرم‌کننده‌ای مبتنی بر Android است که به‌گونه‌ای ساخته شده تا امکان تنظیم و دستیابی به هدف‌ها، ثبت لحظه‌های به یاد ماندنی و بازدید از از این لحظه‌ها را در هر زمان در اختیار شما قرار دهد. بنابراین می‌توانید بهتر خودتان را بشناسید. 
هم SmartBand Talk و هم SmartWatch 3 نه تنها فعایت ثبت رویدادهای زندگی و نمایش اطلاعات روی مچ دستتان را انجام می‌دهند بلکه از طریق Bluetooth® و NFC به برنامۀ تلفن هوشمند Android شما متصل می‌شوند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا