تکنولوژی

با موسيقي پس زمينه در فيس‌بوك مطلب بگذاريد

 

فیس‌بوک به زودی قابلیت تشخیص صدای محیط را هم به اپلیکیشن موبایل خود می‌افزاید تا کاربران بتوانند در کنار استتوس‌هایی که می‌نویسند به دوستان‌شان بگویند همزمان در پس‌زمینه چه چیزی می‌بینند یا می‌شنوند.

فیس‌بوک طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد به زودی امکانی را به اپلیکیشن موبایل خود اضافه خواهد کرد تا حس شنوایی این اپلیکیشن را تقویت کند.

به این ترتیب٬ اپ فیس‌بوک با گوش کردن به صدای محیط می‌تواند موسیقی یا فیلم و سریال در حال پخش را کشف کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که لحظات خود را با جزئیات بیشتری با دوستانش به اشتراک بگذارد.

هرچه کاربران فیس‌بوک اطلاعات بیشتری درباره لحظات زندگی خود به اشتراک بگذارند٬ درآمدی که فیس‌بوک از ارائه آگهی‌های هدفمند آنلاین برای بیش از یک میلیارد و 280 میلیون کاربرش کسب می‌کند، بیشتر و بیشتر خواهد شد.

آریه سلکمن٬ مدیر تولید محصولات فیس‌بوک که هدایت تیم طراحی این فیچر فیس‌بوکی را هم برعهده داشته، می‌گوید: ما می‌خواهیم به کاربران‌مان کمک کنیم که ماجاها و داستان‌های زندگی خود را بهتر روایت کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم اضافه شدن این امکان کاربران بیشتری را ترغیب کند که لحظات بیشتری از زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

به گزارش دویچه وله، سیستم تشخیص صدای فیس‌بوک همچون دیگر سرویس‌های مشابهی که این کار را انجام می‌دهند، کار می‌کند. اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی نظیر Shazam و SoundHound از محبوب‌ترین‌های دنیای تشخیص صدا هستند که به سادگی با استفاده از میکروفون موبایل یا تبلت به قطعه‌ای از یک موسیقی٬ فیلم یا شوی تلویزیونی گوش می‌دهند؛ سپس آن قطعه را در بانک اطلاعاتی عظیم خود جست‌وجو میکنند و می‌توانند بگویند این قطعه مربوط به چه اثری است و جزئیات بیشتر را به صورت لینک و در فرمت‌های گوناگون در اختیار کاربر قرار دهند.

 

منبع : ايسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا