تکنولوژی

خروج اپل از جمع بزرگان

 

«فِرد ویلسون» (Fred Wilson) یکی از بزرگان سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اعلام کرد که اپل از موقعیت عالی خود نزول می‌کند و طی ۶ سال آینده نام آن حتی در جمع ۳ شرکت بر‌تر جهان هم دیده نمی‌شود.
ویلسون نظرات خود را طی گفت‌وگو با «مایکل آرینگتون» (Michael Arrington) بنیانگذار مرکز TechCrunch اعلام کرد. ویلسون که بنیانگذار و از مدیران مرکز سرمایه‌گذاری Union Square Ventures محسوب می‌شود، از ابتدا به واسطه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بزرگ و شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات اینترنتی مانند Kickstarter ،Foursquare و توئیتر شهرت فراوان داشت.
وی گفت: «من فکر می‌کنم که شرکت اپل بیش از اندازه روی سخت‌افزار تمرکز کرده است و باید گفت که سخت‌افزار در حال تبدیل شدن به یک کالای معمولی است.»
وی در ادامه اظهار داشت: «شرکت اپل در حوزه خدمات پردازش ابری حرفی برای گفتن ندارد و آنچه که در حوزه خدمات ابری ارایه می‌کند اصلا مناسب نست و بر این اساس من معتقدم که آن‌ها هیچ تفکری در زمینه داده‌ها و فضای پردازش ابری ندارند.»
شرکت اپل این روز‌ها در حال ساخت مرکز مهندسی سخت‌افزار در نزدیکی دانشگاه مرکزی فلوریدا است و نیروهای فراوانی را جذب این مرکز می‌کند. این شرکت همچنین دو شعبه در اورلاندو و یک شعبه در آلتامونته دارد.
ویلسون گفت که بر‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری در سال ۲۰۲۰ میلادی گوگل و فیس‌بوک هستند که البته هنوز به درستی مشخص نیست سومین شرکت در این زمینه کدام مرکز خواهد بود.

منبع : همكاران سيستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا