تکنولوژی

تکذیب احضار مدیر فیس‌بوک به دادگستری فارس

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز گفت: اخباری که در برخی سایت‌های مجازی دال بر احضار زاکربرگ مدیر فیسبوک توسط دادگستری فارس انتشار یافته به کل تکذیب می‌شود.

«علی القاصی مهر» افزود: البته یکسری شکایات از افراد خصوصی نسبت به فیسبوک در خصوص انتشار برخی تصاویر و فیلم‌ها وجود دارد. وی همچنین موضوع فیلترینگ «واتس اپ» و نرم افزار «اینستاگرام» توسط یک قاضی شیرازی را هم تکذیب کرد و اظهار داشت: هیچگونه فیلترینگی در این زمنه تاکنون نداشته‌ایم .

این مقام قضایی ادامه داد: البته در این رابطه نیز شکایت‌هایی از این سایت‌ها در زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی توسط برخی‌ها و یا انتشار تصاویر غیر اخلاقی وجود دارد که شاکیان خواستار شناسایی عوامل آن شده‌اند. وی با تاکید بر اینکه در این خصوص هم دستور فیلترینگی صادر نشده اظهار داشت: در حال رسیدگی به شکایات افراد در این زمینه هستیم .این مقام قضایی یادآورشد: شکایات افراد خصوصی از فیسبوک و مدیر اجرایی «واتس اپ» و نرم افزار «اینستاگرام» در دو شعبه ویژه رایانه‌ای شیراز در دست بررسی است.

پیش از این خبرگزاری ایسنا به نقل از رح الله مومن نسب خبر از احضار زوکربرگ به دادگستری شیراز داده بود. این خبر بازتاب گسترده‌ای در سطح جهانی داشت و بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های تکنولوژی خارجی آن را پوشش دادند. 

منبع : ايرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا