تکنولوژی

آمريكا اينترنت را به آتش كشيد

 

ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه دولت آمريكا در يك مصاحبه آنلاين از واقعيت‌ هاي جديدي پرده برداشت.

 ادوارد اسنودن كه از محل نا معلومي واقع در روسيه سخن مي‌گفت، در اظهارات خود گفت : دولت ايالات متحده، به‌ واسطه استفاده از تكنيك‌ هاي نظارت مخفي، «اينترنت را به آتش كشيده است.»

اسنودن پيش ازاين تكنيك‌ هاي مذكور را در جريان افشاي اسناد سري كه از طريق شركت كارفرماي خود به دست آورده بود، فاش كرده بود.

وي گفت : « سازمان امنيت ملي ايالات متحده، آينده اينترنت را به آتش كشيده است و روزنامه ‌نگاران در واقع آتش‌نشان ‌هايي هستند كه بايد در خاموش كردن اين آتش رسالت خود را به انجام برسانند.»

وي در پاسخ به يكي از سوالات گفت : با وجود اين كه اقدامات او موجب شده به عنوان يك شخص تحت تعقيب در ايالات متحده معرفي شود، به هيچ وجه از افشاگر اسناد محرمانه دولتي پشيمان نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه « آيا دوباره اين كار را انجام مي‌دهيد؟» گفت : مطمئنا بله. صرف نظر از اين كه چه اتفاقي براي من رخ مي‌دهد، آگاهي از اين اطلاعات حق ماست.

اسنودن گفت :با وجود اين كه براي حفظ اسرار دولتي قسم خورده بودم، پس از مشاهده اين اسناد كه كاملا با سند اساسي شكل‌گيري ايلات متحده در تناقض بود، تصميم گرفتم قسم خود را بشكنم.

وي از كاربران اينترنت خواست تا از ابزار هاي بهتري براي حفظ حريم خصوصي خود در برابر تجاوز دولت ايالات متحده بهره بگيرند.

وي در اين باره گفت: « اينترنت فضايي است كه كاربران بايد با آن تعامل داشته باشند، اما اكنون اين فضا سالم نيست. ما بايد اطلاعات خود را ايمن‌ تر كنيم. توسعه‌ دهندگان نرم ‌افزارهاي تحت وب و برنامه ‌نويسان بايد طرز فكر و رويه خود را تغيير دهند.»

اسنودن پس از افشاي اسناد محرمانه دولتي از ايالات متحده گريخت و اكنون به عنوان پناهنده سياسي در كشور روسيه اقامت دارد. دولت ايالات متحده وي را به جاسوسي و سرقت اطلاعات محرمانه متهم كرده است.

منبع : ايرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا