تکنولوژی

یک مدیر پارس آنلاین: اشتراک اینترنت باید یک به هشتاد باشد

مدیر بخش آنلاین مارکتینگ پارس آنلاین در مراسم اختتامیه جشنواره وب ایران گفت : مشکل از ماست که خبرنگارهای آی تی رو آموزش ندادیم چون فقط یاد گرفته‌اند درباره پهنای باند بنویسند. 

کیهانی که درباره مشکلات اینترنت ایران صحبت می‌کرد همچنین با انتقاد از کاربرانی که با نرم‌افزار Peer to Peer مثل بیت تورنت دانلود می‌کنند گفت ایران مشکل پهنای باند اینترنت ندارد مشکل اینترنت ما این نرم‌افزارهایی هستند که حجم بالای دانلود را به خود اختصاص می‌دهند و باید اینها را مدیریت کنیم.

وی ضمن انتقاد به صحبت‌های نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره میزان بالای اشتراک گذاری خطوط اینترنت گفت: مشکل از اشتراک گذاری اینترنت نیست، این که گفته می‌شود چرا در ایران اشتراک گذاری هر خط به ۲۰ نفر زیاد است باید بگویم در جهان یک خط اینترنت بین ۸۰ نفر تقسیم می‌شود. 

وی خطاب به حاضران گفت: بروید و روی اینترنت ببینید اشتراک گذاری شرکت‌های ISP در جهان یک به هشتاد است. 

 وی از راه‌اندازی سرویس مدیریت اینترنت پارس آنلاین از سال آینده خبر داد که روی همه کاربران اعمال خواهد شد.  

عکس: اینستاگرام Webna

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫39 دیدگاه ها

  1. حاج علی آقا 100 درصد تو جلسه نبودی چون 100 درست گفت چرا نمی فهمید چی گفت مگه نگفت به پیر به پیغمبر مشکل پهنای باند نیست مگه نگفت مشکل ممکن از فیلترینگ باشه همه گفتند 100 درصد بابا معنی حرف رو بفهمید سرتونو تو برف نکنید چرا مهم اگه پهنای باند 1000000 هم بشه اینترنت تو این مملکت درست نمیشه بفهمید چی گفت من کیف کردم فهمیدی گفت من قاطی می کنم میرم خونه گیم بازی بکنم تا آروم بشوم بابا اصل حرف رو بزنید شما راننده تاکسی نیستید که سطحی حرف بزنید تو جشنواره دو نفر فقط خوب حرف زدن یکی کیهانی یکی هم گلابگیر شما که اینارو مینویسید چرت می گید کاش همه مدیرا اندازه کیهانی و گلابگیر وجود داشتند

  2. مهم نیست چی گفته 1 به 50 یا 1 به 80 . مهم اینه که چرت گفته تو شرایطی که کشور ایران از لحاظ اینترنت همیشه رتبه های آخر یعنی پایین تر از خیلی کشورهاست از جمله عراق و …. آخه این موضوع هست که راجب آن توضیح بده . ما کره جنوبی هستیم که در مورد ضریبها صحبت کنیم واقعا خنده داره!!!! 128 کیلو بایت ضریب می خواد؟؟؟بعد گفتند دانلود باید مدیریت بشه !! با این سرعت اینترنت چی را می خوای مدیریت کنی !! فکر کنم ایشان فکر کرده اینجا کره جنوبیست؟تا امثال ایشان مدیر باشند ما هیچ پیشرفتی در اینترنت نخواهیم داشت و …. ره به ترکستان!!

  3. دوست و همکار من ، من جزو داوران جشنواره وب بودم و میثم کیهانی رو از نزدیک دیدم و در جلسات بود اتفاقا هم خیلی انسان مودب و هم با سواد است و تجربیات موفق آنلاین زیادی هم دارد و شایان شلیله هم به خوبی می شنماسم و از افراد بی ادب و بی سواد در جشنواره استفاده نکرده . درج خبر با سلیقه شخصی و برداشت شخصی صحیح نیست و مرد آن است که اگر اشتباه کرد بگوید اشتباه کرده پیشنهاد می کنم این موضوع را دقیق تر بررسی کنید و از شایان شلیله و دیگر داوران هم درباره کیهانی تحقیق کنید من ردیف 5 نشته بودم که گفت در دنیا ضریب اشتراک در دنیا 1 به 50 است نه 1 به 8 و وزارت خونه این مطالب رو اشتباه اطلاع رسانی می کنه شما 80 رو از کجا آوردید خدا عالم است اشتباه کردید باور کنید من فیلم جشنواره رو ندارم اما اگه دارید حتما در سایت قرار دهید و بگید اشتباه کردیم دوستار و همسنگر شما

  4. دروغ ننویسید تو رو خدا که فقط به خودمونو اینترنتمون و کشورمون خیانت کردیم . این لیک رو دیدین :http://iranbestit.com/m-pagecenter1-pview.aspx?p=196 اصلا چیز دیگه ای نوشته اطلاع رسانی درست یه مردم کار انبیا است نکنید اینکار رو آفای آی تی ایران

  5. دوستان عزیز … آقای کیهانی گفت 1 به 50 و نه 1 به 80 …. !

    در ضمن با جستجوی ساده ای در گوگل میتونید بدونید که این یک استاندارد جهانیه … استاندارد جهانی 1به8 ای وجود نداره …!

  6. وقتی میگن شما خبرنگارها استاد تحرف خبر هستید نگید نه و مدیر بی سواده و … بدبخنی فوتبال ما بدبختی اقتصاد ما بدبختی اینترنت ما بدبختی مــــــــــــــا خبرهای آبکی و اشتباه شماهاست دیگه بقیه هم که بدون فکر زود نظرات کارشناسی میدن اینترنت ما آشغاله اونم اصلا بی سواد اما گوش دادین چی گفته اگه مرد بودین قسمت فیلترینگشو می گفتین از ترس فیلتر شدن سایت فقط دروغ می نویسید متاسفم براتون

  7. اينجا شده مثل صفحه فوتباليست معروف آقاي مسي آقا جان اونا دقيقا حرف دل ما رو زدن تو فرهنگ إيراني بي احترامي جايگاهي نداره اينجوري نگيد اون گفت تو دنيا استاندارد ١:٥٠ است چرا الكي ميگيد استاندارد دنيا ١:٨ است شما اين اعداد رو از كجا اوردين در مورد خبرنگارها هم كه كفت مقصر هستيم كه بهشون تا الان نگفتيم آدرس ايميل بدين فيلم رو ارسال كنم با تبلتم فيلم گرفتم فيلم جهانيخش هم كه گفت استاندارد دنيا ١:٨ است رو هم دارم اقاي ادمين اون آقاي پارس آنلاين راست ميگفت اشتباه اطلاع رساني ميكنيد من خودم كارمند مبين نت هستم و أصلا اونو نميشناسم اما ١٠٠ درصد درست گفت

  8. تو رو خدا گوش كنيد چي گفته ، اولا يك به هشت گفته نه هشتاد دوما نگفت مشكل ما خبرنگارها هستيم تو رو خدا فيلم رو ببنيد گفت مقصر كه خبرگزاري ها همه فقط پهناي باند رو مي گن ما هستيم

  9. متاسفم براي اسن به اصطلاح مدير
    مشكل داريم ديگه برادر من
    وقتي براي ٢٥٦ بايد مدارك ارايه داد
    وقتي زيرساخت تحريم و نميتونه از پروايدرهاي اصلي خريد كنه
    وقتي پورت 1gbps رو زيرساخت در بدترين حالت ٥٠٠٠ دلار ميخره
    بعد هر ١٥٥ رو ميفروشه ٤٠ ميليون
    يعني ظلم …
    وقتي كه ….

  10. یک نکته‌ای را هم من به عنوان یک روزنامه نگار بگم که دیشب دیدم در سالن یک چیزی هم بار ما روزنامه‌نگارهای آی تی کردن که فقط در مورد پهنای باند بلد هستن بنویسن و باید بروند خدمت ایشان آموزش ببینند.
    روزنامه‌نگارهای آی تی از قبل از آنکه شرکت پارس آنلاین متولد شود داشتن در مورد اینترنت و مشکلات اون می‌نوشتن. الان آرشیو ۱۲ ساله همین سایت آی تی ایران را هم ورق بزنید می‌بینید به همه زوایای موضوع اینترنت از سرعت، کیفیت، خدمات پشتیبانی، روابط آی اس پی‌ها با هم و با دولت گرفته تا حتی مشکلات این شرکتها با نهادهای دیگر ، پورت‌ها، فیلترینگ، خطوط، دستگاه‌های روتر و حتی نحوه پرداخت آنلاین و … از جوانب گوناگون پرداخته شده است. اتفاقا در همه این سالها به نظرم مدیران پارس آنلاین یکی از محافظه‌کارترین و بسته‌ترین سیستم‌ها را در برابر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها و موضوعات اینترنت داشتن. به یاد نمی‌آورم این شرکت حتی یک جلسه مطبوعاتی در داخل شرکتش برگزار کرده باشد و خود را در معرض قضاوت رسانه‌ها و سوال‌هایشان قرار داده باشد. در چند موردی که ما از روی ضرورت با آنها تماس گرفتیم اساسا رابط خبری یا روابط عمومی در کار نبود که پاسخ خبرنگار را بدهد و شما هم می‌بینید به جز آگهی و احیانا اسپانسری رویدادهایی مثل این ( که فرصت آزادانه برای تبلیغ مستقیم خود پیدا می‌کنند) اساسا ارتباط دیگری با بازار برقرار نمی‌کنند. واقعا دنیای جالبی است.

  11. آقای وحید از کدام دانش و فرهیختگی صحبت می‌کنید؟ من خودم دیروز در سالن بودم این اقا جوری صحبت می‌کرد انگار با یک مشت آدم کم سواد طرف هست و در مورد بدیهیات اینترنت و پهنای باند جوری حرف می‌زد که انگار کشف خودش هست در حالی که همه آدم‌های داخل سالن افراد حرفه‌ای وب ایران بودن و خیلی‌ها هم صحبت‌های کاملا غیر علمی ایشون رو مسخره کردن و خندیدن. واقعیت اینه که اغلب مدیران پارس آنلاین دانش و تخصص اینکارو از قبل نداشتن و ناگهان بر اثر فرصت مغتنمی که در یک شرایطی ایجاد شد اومدن تو این کسب و کار و همه چیز رو بر حسب تجربه و آزمون و خطا به دست آوردن . موضوع اینه شرکتهای آی اس پی اصلا حقی بر مدیریت ترافیک ندارن این چیزیه که چند سال قبل در دنیا هم روی آن بسیار بحث شد. این بحث تازه ای نیست، مشکل اینترنت ایران اینه که فقط چندتا شرکت انحصار کل اینکار را در دست دارن که پارس آنلاین یکی از بزرگترینهاشه و همین بزرگی اش را مدیون انحصاره و نه نوآوری در کسب و کار وگرنه یه نظر سنجی کننین میبینین کاربرا نه از قیمت و نه از کیفیت این شرکتها اصلا راضی نیستن و در واقع الان چاره ای جز استفاده از آنها ندارن.

  12. میخواید یک به هزار کنید! ما فقط سرعت درست و حسابی میخوایم مگه ما چیمون از خارجیها کمتره؟ در ضمن اینترنت یه بخش بزرگ اینترنت هیمن دانلوده!! واسه همین اینترنت این قد محبوبه دیگه! عجبا!!! و همچنین isp ها محدودیت دانلود که گذاشتن!!! اینترنت رو بگنید 100 مگ باز هم به نتیجه میرسم که حتما تو کشورای دیگه یه میلیون!مگ کمتر نیست!

  13. به نظرات بقیه دوستان احترام میزارم
    ولی یکم بی انصافیه شما کسی که دانش و فرحیختگی یک مدیر بودن رو داره رو این طور حقیر جلوه بدیم
    حال نقدی بر واقعیت مسئله :
    1- واقعیت این است که ما علاوه بر مشکل ISP و پهنای باند غیر منصفانه ، مدیریت پروتوکل و سیستم ارتباطی هم داریم که واقعا داخل کشور خیلی بد اعمال شده و وزیر ارتباطات هم افزایش پهنای باند تا سال 93 رو طی گزارشی قید کردند. این بینش برای یک به هشتاد بودن تنها زمانی برای ISP های داخلی ما ممکنه که همون 1به 20 رو به درستی مدیریت کنند.
    2- قضیه Torrent هم به نظر من خواسته کاربره و مدیران اشتراک گذاری اینترنت هیچ حقی بر نقض استفاده آن ندارند چون هزینه سرویس داده میشه (به قیمت واقعا نامنصفانه نسبت به اروپا حتی خاورمیانه)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا