تکنولوژی

شارژ تلفن همراه از طريق بالش

 

دو مبتکر کانادایی شیوه نوینی برای شارژ وسایل الکترونیکی همراه ارائه کرده اند که حتی در بستر و در زمان خواب نیز امکان استفاده از این وسایل بدون نگرانی از اتمام شارژشان وجود دارد.

 جف مارتین و لیزا سات بالشی را طراحی کرده اند که به طور همزمان امکان شارژ دو وسیله الکترونیکی همراه را دارد.

در این شیوه که  Power Pillow  نام دارد دو باتری قابل حمل در یک بالش قرار داده می شود که هر باتری دارای دو درگاه یو اس بی و قادر به شارژ یک تلفن همراه و یک تبلت به طور همزمان است.

سازندگان این بالش ادعا می کنند که هر باتری می تواند 6 بار یک آیفون را پیش از اتمام انرژی اش شارژ کند اما باید برای رسیدن به ظرفیت کامل خود 10 ساعت شارژ شود.

Power Pillow به درد آنهایی می خورد که در بستر خواب با تبلت فیلم می بینند، ایمیل های خود را می خوانند و یا با تلفن همراه خود وب گردی می کنند.

این طرح زایده افکار جف مارتین طراح کانادایی است که در هنگام گفتگوی تلفنی با بردارش در تخت خواب،  شارژ تلفنش به پایان رسید.

این مبتکران که نمونه اولیه بالش خود را ساخته اند اکنون تلاشی را بر روی “کیک استارتر”  آغاز کرده و امیدوارند بتوانند برای ساخت دستگاه بهبود یافته خود بودجه  30 هزار دلاری فراهم کنند.

این بالش با یک باتری به قیمت 79 دلار به فروش گذاشته شده است.

برای افرادی که 124 دلار اهدا کنند، کوسنی با دو باتری و دو کابل یو اس بی میکرو ارسال می شود.

این سیستم شارژ کننده با دو بسته باتریmAh 12000  عرضه شده که یکی همراه با کابل یو اس بی شارژ کننده در بالش قرار داده می شود. 

بسته دیگر به طور جداگانه از طریق پریزی دیواری شارژ می شود.

وقتی توان یک باتری تمام می شود می تواند با بسته کاملا شارژ شده جایگزین شود از این رو بالش هرگز بدون شارژ باقی نمی ماند.

به نوبت می توان باتری دوم را در کیف یا جیب  قرار داده داد و برای شارژ تلفن همراه یا تبلت در زمانی که در منزل نیستیم از آن استفاده کنیم.

هر باتری لیتیوم پلیمری همراه با ماده   ExStatic ساخته شده از نانولوله کربنی در بالش قرار داده شده تا فرد را در برابر ولتاژ برق حفاظت کند. این تجهیزات در یک بسته باتری پوشانده شده اند.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا