تکنولوژی

گزارش کامل کنفرانس خبری مدیرعامل سونی در CES

نام نویسنده: مانی قاسمی

کز هیرای دقایقی پیش طی یک کنفرانس خبری در نمایشگاه CES نگاه خود از مسیر این شرکت و محصولات آن را برای جمعی از خبرنگاران ترسیم کرد.

او از کودکی خود شروع کرد و سپس به محصولات نوستالژیک و قدیمی سونی پرداخت و بعد به سراغ محصولات جدید آمد. 
هیرای پرورش روحیه کنجکاوی را برای ادامه نوآوری و شگفت زده کردن جهان از محصولات این شرکت را برنامه خودعنوان کرد و در عین حال از چالش ارایه نوآوری برای نسلی که در تکنولوژی متولد شده نیز غافل نشد. 
 
 
کز هیرای صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد : از وقتی که بچه بودم کنجکاو بودم و هر وسیله توجه من را به خود جلب می کرد. بچگی دورانی است که همه جهان اطراف ما توجه به خود را جلب می کند. یکی از اولین خاطرات من مشاهده برنامه های تلویزیونی است. مشاهده این برنامه باعث می شد که من با دوستانم احساس نزدیکی کنم . روزی مجری یک کلوچه را به بچه های  داخل برنامه داد. من به خود گفتم چرا من نمیتوانم کلوچه خودم را داشته باشم. 
مدیرعامل سونی پس از این مقدمه گفت: ما در سونی از خود سوال می کنیم که چگونه می توانیم وسایلی بسازیم که زندگی مردم را بهتر کنیم. و تلاش کنیم تا مردم را به wow گفتن واداریم. 
 
 
به گفته هیرای دنبال کردن کنجکاوی ها همان علتی است که سونی را به اختراع وسایل مختلف ترغیب می‌کند. 
او سخنرانی خود را اینگونه ادامه داد :‌ما واکمن را معرفی کردیم که همه را متحیر کرد. بعد ها cd معرفی شد و ما cd player های خود را معرفی کردیم که باز هم تحیر بر انگیز بود. ما سپس  ما پلی استیشن را معرفی کردیم. پلی استیشن ثابت کردیم که حوزه سرگرمی می تواند جنبه های جدیدی داشته باشد. و اکنون با معرفی پلی استیشن ۴ ، بازار یک بار دیگر به خلاقیت و تکنولوژی ما wow می گوید.
 
 
به گفته این مقام ارشد شرکت سونی  تمام این موفقیت‌ها نتیجه اذهان کنجکاوی هستند که سوال می کنند. اینکه چه چیزی می تواند بیشتر به مردم سود برساند و برای آن ها مهم است. برای مثال موبیلیتی یا قابلیت حمل و نقل همان چیزی بود که باعث خلق واکمن شد و حالا پلی استیشن نیز در همین مسیر قرار دارد. 
با این حال به گفته مدیرعامل سونی ساخت محصولاتی که متحیر کننده باشند کار ساده ای نیست و دردسر های بسیاری دارد.
او می‌گوید : شما احتمالا خیلی از این محصولات را به خاطر ندارید، همینطور بسیاری از بقیه جهان. اما ایرادی ندارد ، این شکست ها همان هایی هستند که باعث پیشرفت سونی می شوند.
 
 
کز هیرای سپس تصاویری از بتامکس را به حاضران نشان داد و بعد شعار آن محصول را :‌
watch whatever whenever 
هیرای گفت : شعار بتامکس در چهل سال پیش این بود. شاید بتامکس موفق نشد، اما ما آن شعار، آن رویا را دنبال کردیم. 
مدیرعامل سونی همچنین گفت که ارزش محصولات ما به رضایت مشتریان است. این ارزش نه تنها توسط میزان کارآیی رقم می خورد، بلکه زمانی شکل می‌گیرد که احساسات شما با محصول درگیر می شود. زمانی که شما به آن فکر می کنید. در فرهنگ ژاپنی ما این را condol می نامیم
به گفته هیرای قدرتی که احساسات مخاطب را درگیر می کند  آن ها را به wow گفتن وا میدارد.
مدیرعامل سونی سپس به کارمندان سونی گفت که از آن‌ّها انتظار دارد که این WOW را به مخاطبان و مشتریان برسانند . 
 
 
هیرای در ادامه صحبت‌های خود به تلویزیون‌های 4K این شرکت اشاره کرد. او گفت :‌تلویزیون های 4K یکی از جدیدترین متحیر کنندگان ما هستند. زمانی که شما می توانید تمام جزییات را در تلویزیون خود مشاهده کنید و یا صدای با رزولوشن بالا مبحثی است که شفافیت و کیفیت صدا را به مرحله بعدی می برد و لذت مور مور شدن شما را هنگام گوش دادن به موسیقی احساسی به همراه می آورد. 
هیرای سپس به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد او گفت که دوربین های همراه دستگاه هایی هستند که باعث ثبت لحظه‌ های فوق العاده می شوند. 
مدیرعامل سونی پس از آن به گوشی پرچمدار این شرکت یعنی Xperia Z1 اشاره کرد و گفت : اکسپریا زد۱ تمام قدرت های سونی را در یک جا جمع می کند. تمام تخصص های سونی در این دستگاه جمع شده و این محصول فوق العاده تنها توسط سونی میتواند خلق شود. این دستگاه به واقع بهترین های سونی را در خود دارد.
کز هیرای سپس به سراغ مخاطبان جدیدی آمد که از کودکی با تبلت‌ها و تکنولوژی‌های مدرن کار می‌کنند. او با طرح این پرسش که چنین کاربرانی بسیار سخت WOW می‌گویند و این کار ما را سخت می‌کند با این همه تولید محتوای بهتر، دسترسی آسان تر، ثبت فعالیت ها، بهبود سلامت و … از جمله مواردی هستند که ایده های آینده را تشکیل می دهند
 
مدیر عامل سونی سپس گفت که با شعار see things differently ما نگاه متفاوتی به تکنولوژی داریم .دوربین های سونی برای آماتور ها موقعیت بهتری را فراهم می کند. او به تکنولوژی Smart screen اشاره کرد جایی که با آنالیز رنگ پوست بهترین شرایط نوری و محیطی برای ثبت تصاویر ایجاد می‌شود.
به گفته کز هیرای تکنولوژی های سونی امروزه توسط بخش پزشکی استفاده می شود. برای مثال با استفاده از تکنولوژی4K دکتران جزییاتی را می بینند که روزی در پزشکی قابل مشاهده نبودند.
در ادامه این جلسه و با طرح این پرسش که تکنولوژی چگونه می‌تواند محتوای بهتری را تولید کند ونس گیلیان ،سازنده سریال  برکینگ بد و مایکل لینتون مدیر سونی پیکچر  میزگرد کوچکی را تشکیل دادند. 
 
 
گیلیان گفت :‌دوربین های کنونی بسیار کوچکتر شده اند و کیفیت فوق‌آلعاده‌ای دارند. این موضوع باعث شده ما بتوانیم آن ها را در مکان های مختلفی قرار دهیم و تصاویر متفاوت تری را شکار کنیم. جالب اینکه قیمت آن ها نیز بسیار مناسب است. 
او سپس به جنبه تجاری سریال‌ها اشاره کرد و گفت  با توجه به قابلیت موبیلیتی محصولات، ما به این نتیجه می رسیم که کاربران امروز سریال و فیلم ها را بر خلاف گذشته که تنها در خانه می دیدند.، اکنون در مکان های مختلف مشاهده می کنند و این باعث بزرگتر شدن بازار می‌شود. به گفته گیلیان تلویزیون های واید این روز ها به ما اجازه می دهد که شات های بهتری بگیریم.
در ادامه مدیر سونی پیکچرز هم گفت :‌ همانطور که دیدید تکنولوژی در مجموع تجربه سرگرمی و فیلم دادن را بهتر می کند. 
در ادامه جلسه اندرو هاوس مدیر سونی سرگرمی‌های کامپیوتری سونی روی صحنه آمد و گفت :‌تا ۲۸ دسامبر ۴.۲ میلیون پلی‌استیشن ۴  به فروش رفته است.  
 
 
هاوس ادامه داد: من از سخت افزار قدرتمند پی اس ۴ احساس قدرت می کنم. اما همچنین از قدرت پنهان این دستگاه نیز احساس قدرت می کنم. و آن شبکه دسترسی کاربران به محتواهای مورد علاقه خود است. اگه شما یک پی اس ۴ داشته باشید، این شبکه به شما اجازه می دهد تا با دوستانتان مرتبط شوید و لذت واقعی بازی را تجربه کنید. همچنین می توانید به مجوعه ای فوق العاده از بازی ها دسترسی پیدا کنید. 
مدیر سرگرمی‌های کامپیوتری سونی سپس به استفاده از تکنولوژی رایانش ابری اشاره کرد و گفت  : سرویس playstation now این امکان را به کاربران می دهد تا از بازی ها بر روی سایر محصولات نیز استفاده کنند. 
به گفته وی این سرویس تابستان امسال عرضه می شود.
 
 
او گفت که هدف سونی این است که برای شما این شانس را فراهم کند، آنچه را که می خواهید، در هر کجا و در هر زمان که میخواهید مشاهده کنید. او اشاره کرد که سرویس تلویزیون‌های تحت رایانش ابری برای بازار آمریکا عرضه می‌شود. سرویسی که برنامه‌های زنده را در کنار مجموعه‌آی از محتواهای بی نظیر پخش می‌کند و سلیقه کاربر را در نظر می‌گیرد.
در انتهای جلسه مدیرعامل سونی دوباره روی صحنه حاضر شد. او گفت: در ابتدای این برنامه من از بچگی خود برای شما گفتم. از آن کنجکاوی که تا به امروز با من همراه بوده است و موجب علاقه من به رشد تکنولوژی شد. سونی امروز گستره زیادی از محصولات را معرفی کرده. این محصولات دسترسی ما به محتوا را مقدر می کند. اما هر یک محدودیت هایی دارند.
ماموریت ما در آینده این است که این محدودیت را از پیش رو برداریم
 
 
به گفته مدیرعامل سونی این شرکت در آینده محصولاتی را معرفی میکند که مفاهیم جدیدی را ایجاد می کند.
او گفت:‌ ما میخواهیم دنیایی را ایجاد کنیم که شما دنیای سرگرمی را بدون نیاز به نمایشگر، قاب، دستگاه و … تجربه کنید. او به پروژکتور جدید سونی اشاره کرد که اتمسفر جدیدی را  در زندگی انسان ایجاد می‌کند. با استفاده از این محصول می‌ةوانید پنجره‌ای با هر نوع منظره در دیوار ایجاد کنید یا یک اثر هنری را روی دیوار داشته باشید. او به کیفیت بالای تصویر این محصول 4k  اشاره کرد جایی که تصویری ۱۴۷ اینچی تولید می‌کند.  همچنین با استفاده از یک میز برای ویدیو چت یا به اشتراک گذاری تصویر خانه‌ها را از نمایشگرهای قدیمی رها خواهد کرد. 
مدیرعامل سونی ابراز امیدواری کرد که با این محصول بتوانیم کاندو را پیاده کرده و مخاطبان را به گفتن WOW وادارد. به گفته ویاین تکنولوژی ها محدودیت ها را برای یادگیری، سرگرمی و ارتباط بر میدارد. و این همان چیزی است که برای سونی مهم است. 
او در پایان سخنان خود گفت ما باید و میتونیم که بهتر عمل کنیم. مردم برای محصولاتی که احساسایت ما را درگیر می کنند ارزش قائل هستند و این باید مهندسان ما را وادار کند که کنجکاوی ها را دنبال کنند، ریسک کنند و محصولاتی تولید کنند که در خورد برند سونی باشند. 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا