تکنولوژی

لینک هم لینک های قدیم

نام نویسنده: سجاد تقی زاده بهجتی *

زمانی شرکت ها در جستجوی فرد و یا مجموعه ای مناسب برای طراحی وب سایت بودند و امروزه این دغدغه کمتر و کمتر شده است ، و  به دنبال مجموعه ای برای بهبود وضعیت وب سایتشان و یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشند . چرا که رقابت بر سر این است که کجای این دنیای پهناور قرار گرفته اید ، در کوچه پس کوچه های اینترنت یا در خیابان اصلی و بر خیابان ؟

اما از آنجایی که جذابیت راه میانبر ها ، سنجش مزایا و معایب را کمرنگ می کند ، فارغ از اثربخشی بلند مدت به دنبال سریعترین روش برای بهبود وضعیت وب سایت می رویم ، آگهی های رنگارنگی که دم از بهبود وضعیت سایت و سرازیر شدن مخاطبین به وب سایت می زنند ، جلب توجه کرده و کلیک می کنیم ،( در یک ماه رتبه سایت شما در گوگل به 4 خواهد رسید ، و یا اینکه روزانه 20 هزار مخاطب داشته باشید و … ) غافل از اینکه این ترفندها و کلک ها برای گوگل پنهان نیست و دیر یا زود گرفتار Google Penalty خواهیم شد . 

SEO و یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر را بیشتر زرنگی می دانیم و به دنبال شگردها و ترفندها هستیم ، در حالی که کافیست سلسله کارهایی را به درستی انجام دهیم ، و در صدر گوگل قرار گیریم ، سلسله کارهایی که برای اعتبار بخشیدن به وب سایت بسیار منطقی است ، این صحبت ها در جهت انکار SEO و روش ها و شیوه های آن نیست ، بلکه در جهت اثبات این مهم است که گوگل به دنبال معرفی سایت های معتبرتر به جستجو کننده هاست ، همین . پس کافیست معتبر تر شویم .

تبلیغ در سایت های آگهی فایده ای ندارد !

مواردی که برای بهبود وضعیت سایت بر روی آن مانور زیادی انجام می شود ، Backlink ها هستند ، به زبان ساده تر صاحبین سایت ها گمان می کنند اگر 10 وب سایت به آنها لینک بدهند وضعیت آنها خوب می شود ، و یا اینکه بصورت مداوم در سایت های تبلیغاتی ثبت نام می کنند و لینک وب سایت خود را در متن آگهی درج می کنند تا رتبه بهتری کسب نمایند ، اما اینطور نیست ، چند سال پیش این معیار کمک کننده بود ، لینک هم لینک های قدیم . تنها و تنها لینکی برای رتبه و جایگاه وب سایت مفید است که از یک وب سایت با رتبه و جایگاه مناسب باشد . سایت هایی که تعداد بازدیدکننده مناسب ، و دسترسی راحت تری برای مخاطب از طریق موتورهای جستجو دارند ، پس با این حساب سایت های تبلیغات آنلاین باید محل مناسبی باشند ، چرا که این دو ویژگی را شامل می شوند ، اما نکته اینجاست که برعکس این ماجرا نیز صادق است ، یعنی اگر یک سایت معتبر به سایتی کم ارزش لینک برقرار کند ، جایگاهش کاسته خواهد شد . به همین دلیل و ترس از جریمه های در نظر گرفته شده توسط گوگل ، سبب شده است که اکثر سایت های آگهی ، از تگ No follow استفاده کنند . این تگ به روبات های گوگل بیان می کند ، که این لینک را من تایید نمی کنم ، و طبیعتا در رتبه سایت تاثیری نخواهد داشت .

مجددا تکرار می کنم ، لینک صرفا از سایت های معتبر به وب سایت شما اثرگذار خواهد بود ، آنهم به شرطی که با تگ no follow همراه نباشد .

اما سوال اینجاست که برای اعتبار بخشیدن به وب سایت چه کنیم ؟ در الگوریتم جدید گوگل ، صحبت از اهمیت بسیار زیاد محتوا می شود ، برای گوگل چیزی به اندازه محتوا دارای اهمیت نمی باشد ، اما هر محتوایی نه ! محتوایی که غیر کپی باشد ، محتوایی که توسط شما تولید و در وب منتشر شود . محتوای کپی گاها رتبه را کاهش خواهد داد و اثر مثبتی در جایگاه سایت نخواهد داشت . علاوه بر آن لازم است محتوا غیر تکراری هم باشد ، منظور از محتوای غیر تکراری این است که در بخش های مختلف وب سایت تکرار نشده باشد ، بطور مثال در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای مدل های مختلف از یک برند محصول ، توضیح ثابتی در پایان هر محصول درج می گردد ، این مورد سبب کاهش جایگاه می شود ، در فروشگاه های اینترنتی نیز می توان با بیان توضیحاتی در خصوص کالا ، مزایا و معایب و سایر موارد محتوای خاص ، غیر کپی و غیر تکراری تولید نمود .

لغات کلیدی یا اسم فامیل ؟

بسیاری از صاحبین وب سایت ها برای آنکه مخاطبین بیشتری جذب کنند ، تا می توانند لغات کلیدی بیشتری برای صفحات تعریف می کنند ، این در حالی است که لغات غیر مرتبط ، لغات تکراری و … باعث کاهش جایگاه خواهد شد ، لغات کلیدی با اسم فامیل متفاوت است و نیازی نداریم که برای یک مطلب با موضوع زمستان ، واژه های کلیدی را پشت سر هم ردیف کنیم : زمستان سرد ، زمستان برفی ، زمستان خنک ، زمستان متفاوت و …

محتوای غنی تر ، سایت مفیدتر

چنانچه محتوای شما بروز باشد ، بقول گوگل ارزش Share کردن را خواهد داشت ، یکی از مواردی که غنی بودن مطلب شما را به گوگل اثبات خواهد کرد و یا در راه اثبات کمک کننده خواهد بود ، Share کردن مطلب در شبکه های اجتماعی ، بویژه Google Plus خواهد بود ، به همین دلیل است که سایت های معتبر زیادی از این امکان در انتهای مطالب خود استفاده می کنند .

مطلب آن است که آهسته و پیوسته رود …

اگر قرار است  4 مطلب بصورت ماهانه در وب سایت خود قرار دهید ، بهتر است بصورت پیوست و مثلا هفته ای 1 مطلب درج گردد ، تا اینکه همه مطالب را یک روز منتشر نمایید . بروز رسانی مستمر با ریتمی مشخص یکی دیگر از علائمی است که گوگل وب سایت شما را معتبر ارزیابی می کند .

روبات های گوگل پولی برای خرج کردن ندارند .

در یکی از ویدیو های مربوط به SEO ، سخنران صحبت جالبی را مطرح کرد ، در بهترین حالت اینکه بتوانید گوگل را فریب داده و جایگاه مناسبی کسب کنید . و این فریب کاری را با صفحات و مطالب کاذب ایجاد کرده و مخاطب را به وب سایت خود بکشانید ، اما مخاطب بعد از اینکه به دلیل محتوای غیر مرتبط به وب سایت شما بیاید ، هرگز باز نخواهد گشت . فراموش نکنید ، این مخاطب است که در جیبش پولی برای خرج کردن دارد ، روبات های گوگل پولی برای اینکار ندارند !

 

* سجاد تقی زاده بهجتی بازاریاب آنلاین و کپی رایتر است. 

آدرس وب سایت شخصی وی : www.sbehjati.com 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا