تکنولوژی

دروپال؛ قدرتمندتر از تصور شما

انتخاب یک سیستم مناسب برای مدیریت محتوای یک سایت کار ساده‌ای نیست. سیستم‌ مدیریت محتوا (CMS) در انواع مختلفی وجود دارند که باید از میان آنها انتخاب کنید.

برای مثال WordPress برای سایت‌های ساده گزینه‌ی مناسبی است و Drupal برای سایت‌های پیچیده و حرفه‌ای انتخاب می‌شود. اما با گذشته سال‌ها دروپال با یک پلتفرم استوار به حدی قدرت گرفت که از تصور شما خارج است.

یکی از مهمترین نیازهای امروز وب‌سایت‌ها، دیده شدن در موتورهای جستجو است. دروپال در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر(SEO) هم سیستم مدیریت محتوای موفقی است. دروپال با کمک متا تگ‌ها، توضیحات جانبی و پلاگین‌ها باعث می‌شود که سایت شما در موتورهای جستجوگر بهتر دیده شود.

استفاده از HTML5 این روزها کاملا مرسوم است. زیرا به طراحان سایت اجازه می‌دهد تا کد بنویسند، بدون اینکه نیاز باشد جداگانه روی فایلهای فلش کار کنند. همچنین دروپال تم‌های بسیار متنوعی دارد که با سلیقه خود می‌توانید از آنها انتخاب کنید. هر تغییری هم که مایل باشد می‌توانید ایجاد کنید. برای دروپال 7 نیز چهار تم طراحی شده که مخصوص کار با HTML5 هستند.

همانطور که می‌دانید دروپال یک سیستم کد باز است. که این موضوع باعث افزایش امنیت وب‌سایت می‌شود و همچنین اعمال تغییرات را برای متخصصان ممکن می‌کند. نکته دیگر اینکه تمام سیستم‌های کد باز رایگان هستند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های ماژول‌های دروپال ساختن ظاهر سایت است. که می توانید هر طور که دوست دارید آن را طراحی کنید. علاوه بر این ماژول‌ها به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به SQL از محتوای سایت کوئری بگیرید.

برای مثال از دروپال می‌توان به وب سایت‌های موزه لوور، خودروسازی تسلا و GRAMMY اشاره کرد که از سیستم مدیریت محتوای دروپال استفاده می‌کنند.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا