تکنولوژی

اینستاگرام فیلتر شد؟

۸ دی ۱۳۹۲ – سایت اشتراک عکس اینستاگرام که از صبح امروز فیلتر شده بود ساعاتی بعد باز شد.

در همین حال یک منبع در کمیته تعیین مصادیق به آی تی ایران گفت که اینستاگرام فیلتر نشده و احتمال دارد این موضوع یک مشکل فنی باشد. وی در عین حال تایید کرد که گزارش‌هایی مبنی بر فیلتر شدن این سایت را دریافت کرده است. در همین حال همچنان برخی گزارشها حاکی از دیده شدن صفحه فیلترینگ در هنگام مراجعه به این سایت است.

همچنین دبیر کمیته فیلترینگ به نسیم گفته است : اینستاگرام فیلتر نشده بلکه شب گذشته یکی از صفحات با محتوای مجرمانه این سایت فیلتر شد. به گفته وی در گذشته نیز برخی زیردامنه‌ها با محتوای مجرمانه در سایت اینستاگرام فیلتر شده بود از آنجا که این صفحات از خارج کشور به روز می‌شود امکان برخورد قضایی نداریم.

به نظر می رسد با توجه به صحبت‌های دبیر کمیته فیلترینگ در جریان مسدود شدن صفحه مورد نظر کل سایت اینستاگرام نیز برای ساعاتی فیلتر شده است.

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری عکس موبایل در جهان است و کاربران اینترنتی ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کردند. هنوز هیچ مقام رسمی فیلترینگ این سایت را تایید نکرده اما دسترسی به دامنه instagram.com از صبح امروز مسدود شده و صفحه فیلترینگ به کاربران نمایش داده می‌شود.  اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده و در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شده بود. این سایت چندماه پس از آغاز به کار حدود ۱ میلیون کاربر جذب کرد ولی تنها طی سه سال این میزان را به ۱ میلیارد کاربر رساند و یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های تکنولوژی به حساب می‌آید. بسیاری از کاربران ایرانی از طریق اینستاگرام زیبایی‌های طبیعت و زندگی ایرانی را از طریق این سایت به جهان نشان می‌دادند. در ین حال بسیاری از مقامات ایرانی از این سایت برای اطلاع رسانی تصویری استفاده می‌کنند.

مرتبط: پرونده فیلترینگ وی‌چت

مسدود شدن وی‌چت اعتراضات بسیاری را به خصوص در میان مقامات دولتی و حکومتی برانگیخت. فرمانده نیروی انتظامی چند روز قبل اعلام کرد که تمام وی‌چت نباید فیلتر می شد و وزارت ارتباطات نیز از مخالفت خود با فیلترینگ وی‌چت خبر داده بود.

نوشته های مشابه

‫35 دیدگاه ها

  1. مشکل کسایی که از فیلترینگ خوشحالن ذهن مریض خودشونه و فکر میکنن بقیه هم مثل خودشون نمیتونن استفاده مفید بکنن و حتما باید یه نفر پیدا بشه این اسباببازی مضر رو بگیره از دستشون . متاسفم برای ایرانی بودنم . جینگیلی آمریکا فینگیلی‌ اسراییل

  2. اخه چطور به مسئولان باسواد بفهمونیم فیلتر کردن کار رو بدتر میکنه مردم از فیلتر شکن استفاده میکنن و نوجوونها خیلی راحت فیلتر شکن های روز رو نصب میکنن بقیه اشم خودتون میدونین . بجز اینکه بیشتر مردم رو از خودتون متنفر میکنید نتیجه ای داره آیا ؟

  3. فیلتر کنید تا ببینیم کجا را میخواید بگیرید.
    ولی بدونید یه چیزو نمیتونید فیلتر کنید و اون فکر و عقیده ملته که با وجود شما در تعارضه.
    گوش کنید داره صدایی میاد،صدای تیک تیک زمان.شماها دیگه وقتی ندارید.

  4. از یه نظر خوبه؛ چون بساط خودنمایی بعضی احمقا جمع میشه و دیگری اینکه مردم کمتر اخبار ضد و نقیض میخونن و یخورده ذهنشون راحت میشه! همش استرس همش شک و تردید و اخبار کذب و شایعه…!

    از یه نظر بده؛ چون بالاخره بعضیا که با همین اینستا کسب درآمد میکردن، نونشون آجر میشه. مورد بعد اینکه اعتماد مردم کم کم به دولت و حکومت با این سختگیریای بیش از حد از بین میره و مردم با حکومت درگیر میشن که خیلی بده و عوارض جدی به دنبال داره…

    اما به هر حال. چیزی که زیاده شبکه های اجتماعی!اینو فیلتر کنن، ملت مهاجرت میکنن به یه فضای دیگه! غیر از اینه؟

  5. کم‌کم کبوتر نامه رسان بخریم یا چاپار خانه بزنیم با این اوضاع فیلتر…از کره‌ی شمالی هم بدتر شدیم واقعا متاسفم مل دنیا دارن استفاده میکنن چون انقدر مردمشون ازشون راضی هستن ک نمیترسن شما از ترس ک دارین همه چیو فیلتر میکنید اینستاگرام خیلی کمک بوده خیلی جاها…

  6. مسئول محترم سایت، نگذارید هر بی ناموسی هرچیزی دلش خواست تو کامنتها بنویسه.
    این چه وضعشه که تا چیزی میشه فهش مینویسید مگر شما بچه و خواهر و مادر و ناموس ندارد؟
    چرا حرفاهای رکیک میزنید که ناخواسته توسط بچه ها و نوامیس مردم خوانده میشه.

  7. متاسفم واقعا وقتی نمیتونین کاری بکنین و زورتون به چیزی نمیزسه سریع شروع به فیلتر میکنن !
    اینا واقعا سیاست شماها !
    شاید یکی واقعا نیاز داشته باشه که از این برنامه ها استفاده کنه!
    واقعا داریم برمیکردیم به انسان های نخستین .
    من نمیدونم وقتی نمیتونین مشکلات و حل کنید سعی میکنید با فیلتر کردن صورت مسئله رو کاملا پاک کنید !ابراز تاسف !=)

  8. من خودم شاهد بودم که چه خانواده هایی که مشکلات مالی و درمانی شدید داشتند چه کسانی که برای دیه غیرعمد گرفتار شده بودند و با اینستاگرام مشکل خودشون رو به گوش افراد خیر رساندند، پس مهم طرز استفاده است

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا