تکنولوژی

اینستاگرام فیلتر شد؟

۸ دی ۱۳۹۲ – سایت اشتراک عکس اینستاگرام که از صبح امروز فیلتر شده بود ساعاتی بعد باز شد.

در همین حال یک منبع در کمیته تعیین مصادیق به آی تی ایران گفت که اینستاگرام فیلتر نشده و احتمال دارد این موضوع یک مشکل فنی باشد. وی در عین حال تایید کرد که گزارش‌هایی مبنی بر فیلتر شدن این سایت را دریافت کرده است. در همین حال همچنان برخی گزارشها حاکی از دیده شدن صفحه فیلترینگ در هنگام مراجعه به این سایت است.

همچنین دبیر کمیته فیلترینگ به نسیم گفته است : اینستاگرام فیلتر نشده بلکه شب گذشته یکی از صفحات با محتوای مجرمانه این سایت فیلتر شد. به گفته وی در گذشته نیز برخی زیردامنه‌ها با محتوای مجرمانه در سایت اینستاگرام فیلتر شده بود از آنجا که این صفحات از خارج کشور به روز می‌شود امکان برخورد قضایی نداریم.

به نظر می رسد با توجه به صحبت‌های دبیر کمیته فیلترینگ در جریان مسدود شدن صفحه مورد نظر کل سایت اینستاگرام نیز برای ساعاتی فیلتر شده است.

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری عکس موبایل در جهان است و کاربران اینترنتی ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کردند. هنوز هیچ مقام رسمی فیلترینگ این سایت را تایید نکرده اما دسترسی به دامنه instagram.com از صبح امروز مسدود شده و صفحه فیلترینگ به کاربران نمایش داده می‌شود.  اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده و در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شده بود. این سایت چندماه پس از آغاز به کار حدود ۱ میلیون کاربر جذب کرد ولی تنها طی سه سال این میزان را به ۱ میلیارد کاربر رساند و یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های تکنولوژی به حساب می‌آید. بسیاری از کاربران ایرانی از طریق اینستاگرام زیبایی‌های طبیعت و زندگی ایرانی را از طریق این سایت به جهان نشان می‌دادند. در ین حال بسیاری از مقامات ایرانی از این سایت برای اطلاع رسانی تصویری استفاده می‌کنند.

مرتبط: پرونده فیلترینگ وی‌چت

مسدود شدن وی‌چت اعتراضات بسیاری را به خصوص در میان مقامات دولتی و حکومتی برانگیخت. فرمانده نیروی انتظامی چند روز قبل اعلام کرد که تمام وی‌چت نباید فیلتر می شد و وزارت ارتباطات نیز از مخالفت خود با فیلترینگ وی‌چت خبر داده بود.

نوشته های مشابه

‫35 دیدگاه ها

  1. فیلتر شه بهتر توش پر شده از رقص و فحاشی و مسخره کردن فرهنگو عکس و کلیپ سکسی…یه عده با ساخت یوزر فیک بهم فحش و….نمونش همون امد نیوز که اگه نبود الا گرونی نبود

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا