تکنولوژی

نحوه دسترسی اسنودن به اطلاعات اعلام شد

 

جزئیات نحوه دسترسی ادوارد اسنودن به اطلاعات اعلام شد.

اردوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا برای دستیابی به اطلاعات و اسناد محرمانه از گذر واژه‌های شماری از همکارانش استفاده کرده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که احتمال می‌رود اسنودن از 20 تا 25 گذر واژه دسترسی به شبکه یک پایگاه گردآوری و تحلیل اطلاعات واقع در هاوایی استفاده کرده باشد.

این گذر واژه‌ها در حالی به عنوان یک متخصص سیستم‌های کامپیوتری در اختیار اسنودن گذاشته شده بود که گمان نمی‌رفت نتیجه‌اش به جنجالی رسانه‌ای بدل شود.

پتر ویتینگ، سفیر آلمان در سازمان ملل متحد می‌گوید: طی ماه گذشته گزارش‌ها درباره نظارت جمعی بر ارتباطات خصوصی و جمع آوری اطلاعات شخصی به مردم جهان هشدار داده است. آنان پرسش‌هایی قانونی مطرح می‌کنند. این حق آنان است که همچنان در دنیای دیجیتال ما، از حریم خصوصی خود به طور موثر حفاظت کنند.

به گزارش یورونیوز، اسنودن که پس از خروج از آمریکا به روسیه پناه برده است پیشتر نسبت به دریافت پناهندگی سیاسی از آلمان تمایل نشان داده بود.

این در حالی است که 46 درصد مردم آلمان موافق و 48 درصد مخالف اعطای پناهندگی به این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هستند که از سوی دستگاه قضایی آمریکا متهم به سرقت اطلاعات شده است.

منبع : ايسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا