تکنولوژی

گوگل به بنرهای تبلیغاتی رو می‌آورد؟

موتور جستجوی گوگل، به فکر معرفی بنرهای بزرگ تبلیغاتی روی صفحات مشخصی از نتایج است.

گوگل همواره در مورد تبلیغات، بسیار محتاط عمل کرده است و آگهی برای مدت زمان طولانی، مساله­ ی اصلی به ­شمار نرفته است. طبق اطلاعات سایت تخصصی سرزمین موتورهای جستجو ، این موتور جستجوی امریکایی در پی تست کردن بنرهای بزرگ تبلیغاتی روی صفحات جستجوی خود است. یکی از سخنگویان گوگل انجام این آزمایش را تایید کرده و در عین حال افزوده است که یک تجربه­ی کوچک مختص بازار امریکا است.

 

سی شریک!

این تست توسط تیم Synrgy HQ، که یک گروه تخصصی در بازار دیجیتال است، انجام می­شود. این گروه در حساب توییتر خود تصویری از صفحه جستجوی گوگل منتشر کرده است که در بالای نتایج همیشگی، تبلیغی از خطوط هوایی Southwest قرار دارد. در این تصویر یک بنر بزگ در بالای صفحه دیده می­شود که بیشتر شبیه کاور صفحات در فیس­بوک است که برای این شرکت تبلیغ می­کند.

این آزمایش باعث نگرانی  سی شرکت از جمله «Virgin America» و « Crate and Barrel» شده است. این بنرها تنها در کم­تر از 5%   صفحات حاوی نتایج جستجوی نسخه امریکایی موتور جستجوی گوگل به نمایش در می­آیند. هنوز اطمینان از همگانی شدن این تست در مقیاس عمومی وجود ندارد. «این تنها یک آزمایش در میان تست­های فراوان است.»؛ این دقیقا چیزی است که سخنگوی گوگل به The Verge گفته است.

 

«هرگز هیچ بنری در گوگل نخواهد بود»

آیا یک بنر در طراحی صفحات گوگل قرار گرفته است؟ تا به­ حال پاسخ این موتور جستجو، به سوال مذکور منفی بوده است. تبلیغات گوگل تا به ­حال، محتاط و دور از نظر اما موثر بوده است.

 ماریسا میر (Marissa Mayer) در سال 2005، زمانی­که نایب رییس گروه امریکایی گوگل و در راس امور مشتریان بود، چنین قول داد: «هرگز بنر تبلیغاتی روی صفحه  اصلی گوگل  یا صفحات نمایش نتایج نخواهد بود.» وی همچنین افزوده بود: «هیچ­گاه، هیچ قطعه زشت یا پرزرق و برق یا پاپ آپی ر روی گوگل وجود نخواهد داشت، هرگز!»

 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا