تکنولوژی

آیا IOS7 واقعا سرگیجه آور است؟

 

هر چند اپل  با معرفی سیستم عامل جدید خود IOS7، دنیا را شگفت زده کرد اما برخی تغییرات اساسی که اپل دراین نسخه جدید داده بوده با موفقیت رو به رو نشد.

برخی افرادی که اولین نسخه بتا این محصول را آزمایش کرده بودند می‌گفتند که از ظاهر آيکون ها متنفرند و فونت آغازین سیستم جدید آنقدر ریز است که اکثرا با خواندن آن مشکل دارند.

 

بخوانید: گفت وگو با طراح iOS7 

 

 IOS 7  هشتم سپتامبربه بازارمعرفی شد. با گذشت دو هفته و استفاده عموم مردم، معایب بیشتر این نسخه جدید به چشم آمد. به خصوص بحث های زیادی پیرامون انیمیشن های اذیت کننده آن. 

 ظاهرا آپدیت جدید اپل باعث بیمار شدن بسیاری از افراد شده و به همین دلیل خیلی از افراد حتی جرئت نمی کنند نسخه IOS خود را آپدیت کنند. خیلی از کاربران عنوان کرده اند انیمیشن های جدید باعث شده است سرگیجه٫ سردرد و حالت تهوع بگیرند. 

در IOS  جدید عکس های انیمشن گونه ای برای پس زمینه در چند رنگ مختلف وجود دارد. تحرک این تصاویر به گونه ای سه بعدی است و دایره ها در این تصاویر حالت شناوری دارند.اپل به این قابلیت جدید Parallax  میگوید که از نظر بسیاری از کاربران آزاردهنده است.البته تحرک این دایره های شناور قابل تنظیم است. (به Setting>General>Accessibility  بروید.)

 

بخوانید: امکانات جدید iOS7 جدیدترین سیستم عامل اپل

 

مشکل دیگری که برخی افراد از آن شکایت کردند قابلیت زومینگ IOS جدید بود.این قابلیت متاسفانه قابل تنظیم نیست اما کم کردن تحرک انیمیشن ها، نور پشت صفحه و وارد و خارج شدن از اپلیکیشن ها قابل تغییر است ومیتوان برای کم کرد حالت سرگیجه گی آنها را تغییر داد.

بیشتر افراد تصاویر ثابت  IOS7 را کاربردی ترمی دانند تا تصاویر Parallax که در تمام آیفون های جدید به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

شما هم نظرات و تجربیات خود را در مورد این بک‌گراندهای متحرک با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. آیا شما هم دچار سرگیجه شده‌اید؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا