تکنولوژی

تلاش اینتل برای کاهش شکاف دیجیتال زنان

شرکت اینتل پروژه جدیدی را برای گسترش سواد و مهارت‌های دیجیتال برای زنان جوان در کشورهای در حال توسعه اجرا می‌کند.

این پروژه که «او (مونث) ارتباط برقرار می کند» نام دارد تلاش دارد تا بین دسترسی جنسیتی به اینترنت و توسعه برنامه نویسی ارتباط ایجاد کند.
 پروژه ی «او (مونث) ارتباط برقرار می کند»، به دنبال گزارش «زنان و وب» که در ژانویه توسط اینتل منتشر شد، اجرا می شود و هدف آن کاهش شکاف تکنولوژیک جنسیتی است. این برنامه در ابتدا در قاره ی آفریقا اجرا خواهد شد و 5 میلیون زن را تحت پوشش قرار می دهد که پیش بینی می شود تا 50 درصد باعث  کاهش این شکاف شود.
جهت دستیابی به این هدف، ایتل قصد دارد از طیف وسیعی از سازمان ها بهره گیرد. این طیف شامل دولت ها و NGO های محلی و بین المللی می‌شود. این همکاری از طریق یک پلتفرم خلاقانه و مقیاس پذیر انجام می شود. پلتفرم آنلاین بازی و شبکه‌‌ ی همکاری (Peer Network) از جمله ی ابزار‌ها برای توسعه‌ی سواد دیجیتال است.
 
اشلی اسکو رییس بنیاد اینتل: از بین بردن شکاف دیجیتال زنان پتانسیل قابل توجهی در جهت توانمندسازی زنان و غنی سازی زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند
 
پلتفرم اول، یک روش تعاملی برای درگیر کردن گوشی‌های هوشمند و تبلت ها در محیط‌های بازی گونه است. به این طریق یادگیری از طریق یک محیط واسط هم به صورت اختصاصی از طریق وسایل شخصی و هم در قالب شبکه های همکاری انجام می پذیرد. علاوه بر آن شبکه‌های همکاری با پلتفرم دیجیتال توانمند سازی World Pulse همکاری می کند که دسترسی به برنامه های آموزشی سواد دیجیتال موجود را فراهم می آورد.بر‌نامه‌های مذکور محیطی امن و حمایت کننده برای تبادل ایده‌ها و مشاوره رایگان ایجاد می کند.
شلی اِسکو – نایب رییس گروه روابط کمپانی اینتل و رییس بنیاد اینتل – معتقد است: «اینترنت زندگی میلیارد ها نفر را دگرگون کرده است و به عنوان دروازه ی ایده‌ها، منابع و فرصت‌ها عمل می‌کند به گونه‌ای که هرگز در گذشته ممکن نبوده است. اما تحقیقات ما نشان می دهد که دختران و زنان در این وادی کنار گذاشته شده اند. ما برا این باوریم که از بین بردن این فاصله، پتانسیل قابل توجهی در راستای توانمند سازی زنان و غنی سازی زندگی آنها و همچنین آنچه از زندگی درک می کنند، ایجاد خواهد کرد »
ارزش این پیوستگی هرچه نباشد، پروژه ی «او (مونث)، ارتباط برقرار می کند»، قسمتی از یک تعهد بزرگتر برای آموزش زنان در کشورهای در حال توسعه است. این تعهد در جنبش تعهد جهانی اولیه بنیاد کلینتون در سال 2013 گنجانده شده است. نام این بخش از تعهد، «قدم های آسان در سواد دیجیتال» است که هدف آن آموزش به یک میلیون زن در هندوستان و همچنین الگو سازی برای دولت ها و سازمان های امریکای لاتین برای آموزش با تاکید خاص بر پرورش مهارت های کارآفرینانه است.
 
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا